امام جمعه موقت اهواز:

پافشاری در کسب رضایت خواص عامل اصلی بسیاری از مشکلات جامعه است

امام جمعه موقت اهواز بخش عمده مشکلات جامعه را ناشی از پافشاری در کسب رضایت خواص در پست‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری‌ها دانست و توضیح داد: متاسفانه امروزه ما شاهدیم که برای کسب پست‌های مدیریتی یک معامله آشکاری در سطح جامعه به وقوع می‌پیوندد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای اداری استان خوزستان که امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده گفت: امام علی (ع) در منشور حکومتی خود به مالک اشتر سفارش می‌کند که یک حاکم اسلامی باید رضایت عوام مردم را به خواص جامعه ترجیح بدهد زیرا وقتی رضایت عامه مردم تامین بشود خود به خود نارضایتی خواص نیز از بین می‌رود.

امام جمعه موقت اهواز بخش عمده مشکلات جامعه را ناشی از پافشاری در کسب رضایت خواص دانست و توضیح داد: متاسفانه امروزه ما شاهدیم که برای کسب مدیریتها یک معامله آشکاری در سطح جامعه به وقوع می‌پیوندد بطوریکه در حال حاضر از یکنفر که کاندیدای وزارت است از کسب رأی اعتماد از مجلس گرفته تا استیضاح وی در مجلس تماما یا بخشی عمده‌ای از این فرآیندها به ابزار معامله‌ای برای اخذ پستهای مدیریتی در استان تبدیل شده است.

وی ضمن اشاره به وجود اشتغالهای کاذب در بسیاری از واحدهای صنعتی و کشاورزی خوزستان گفت: وجود این نیروهای مازاد باعث می‌شود که این شرکتها وقتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند یک هزینه اضافی به آنها تحمیل شود و این هزینه‌ها در ادامه مانع اصلی برای موفقیت این بخشی خصوصی می‌شود.

حسن‌زاده بیان کرد: آنچه که امروزه ما در مدیریت‌های کل کشور و خوزستان نیاز اساسی داریم کارآمدی، تخصص، تعهد و مسئولیت پذیری است.

امام جمعه موقت اهواز خوزستان را یک استان دولتی دانست و گفت: از ابتدایی که بحث توسعه در استان خوزستان بر پایه نفت شکل گرفت عامه مردم بحث اشتغال خود را در ادارات دولتی جستجو می‌کردند که این مسئله را در واقع می‌توان یک مانع برای رسیدن استان به توسعه و پیشرفت دانست.

وی با بیان اینکه در کشور مردم باید احساس کرامت داشته باشند اظهار کرد: حداقل حق یک شهروند داشتن احساس امنیت است که ما به عنوان مسئولین جامعه وظیفه داریم آن را برای مردم تأمین بکنیم.

حسن‌زاده در پایان گفت: مشکلات اقتصادی و اینکه مردم هر روز با یک نرخ جدید و تورم وحشتناک در کالاها مواجه باشند نه تنها می‌تواند آسیبهای اقتصادی به کشور وارد ‌کند بلکه به کرامت مردم نیز می‌تواند صدماتی وارد کند.