۵۰۰ هزار گردشگر با حذف روادید به آبادان و خرمشهر آمدند

خورنا- سیدعلی موسوی در حاشیه همایش سراسری معاونان اقتصادی مناطق آزاد اظهار داشت: یکی‌از مهم‌ترین وظایف مناطق آزاد حذف روادید و تسهیل ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی است. منطقه آزاد اروند به‌عنوان پیشرو در این امر از آذرماه ۹۶ با حذف روادید موجبات ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.

وی افزود: در یک سال گذشته، ۵۰۰ هزار گردشگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عمدتا عراق به منطقه آزاد اروند در آبان و خرمشهر آمدند و بخشی از آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی منطقه سرمایه‌گذاری کردند. هم‌اکنون ۱۶۶واحد صنعتی فعال در این منطقه درحال کار است.

معاون اقتصادی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت اقتصادی منطقه آزاد اروند نزدیکی آن به عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران و مرکز اقتصادی عراق، استان بصره، است؛ با فراهم شدن حمل و نقل ترکیبی با مرز دریایی آبان و خرمشهر و مرز زمینی شلمچه؛ مصالح ساختمانی، میوه‌، تره‌بار،خشکبار و شیرآلات صادراتی ایران با تسهیلات این منطقه به عراق و بخشی از طریق واسطه به کویت، عمان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

موسوی با بیان اینکه در یک سال گذشته یک میلیارد دلار کالا از طریق این منطقه به کشورهای فوق صادر شده است گفت: یکی‌از مهم‌ترین اقدامات ما، راه‌اندازی صنایع فراوری و وابسته خرمای خرمشهر و آبان و صادرات آن به آلمان و کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام/