برای مراسم ساز و نقاره‌ای پول هست اما برای سلامت مردم نه/چرا دلسوزی برای کهگیلویه و بویراحمد نیست؟

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از نبود سیستم پایش تصویری در استان انتقاد کرد و گفت: برای برنامه‌های سازه و‌ نقاره‌ای پول هست اما برای سلامت مردم نیست.

سردار مهدی انصاری پیش از ظهر امروز در نشست علمی کاربردی و آسیب‌شناسی ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادفات رانندگی در جمع دانشجویان رشته حقوق گفت: تصادفات یک چالش اساسی است که جوامع بشری را تهدید می‌کند و طبق آخرین تحقیقات پزشکی دومین عامل مرگ و میر پس از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران است.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات رانندگی در این استانی ناشی از حوادث و مشکلاتی است که قابل رفع است، اظهار کرد: برای رفع مشکلات بهانه می‌آوریم در حالی که می‌توانیم آنها را رفع کنیم.

وی بر همکاری همه دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات تأکید کرد و افزود: برخی‌ها خوب و زیبا حرف می‌زنند اما در موقع عمل و زمانی که به آنها نیاز داریم آنها را نمی‌بینیم.

این مسوول با بیان اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش امنیت هستیم، گفت: فرهنگ امنیت‌بانی در استان ما ضروری است، مهمترین نیاز ما امنیت است اما متاسفانه گاهی امنیت را با برخی نیازها ردیف می‌کنیم.

وی بیان کرد: رهبری گفتند امنیت از نان شب مهمتر است‌.امنیت جان، شرافت و ناموس مردم است اما به این موضوع مهم توجه نمی‌شود.

انصاری به بافت قومی و قبیله‌ای در استان اشاره کرد و افزود: وقتی در استان ما یک اتفاق و حادثه‌ای می‌افتد چون بافت قومی و قبیله‌ای است مصیبت عظمایی رخ می‌دهد.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهی خودمان زمینه آسیب را فراهم می‌کنیم، افزود: برای رفع نقاط حادثه‌خیز تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز ۹۰ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد آیا ۹۰ نقطه حادثه‌خیز در استان کم است.

این مسوول از کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در استان خبر داد و گفت: هنوز ایرادات گذشته رفع نشده  بلکه روزبه روز بر این ایرادات افزوده شده که همه به دلیل گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی به حوادث ناگوار ناشی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و‌ گفت: ۸۰ درصد قتل‌های امسال خانوادگی و فامیلی و به دلیل گرفتاری‌های جامعه و آسیب‌های اجتماعی است.

انصاری بیان کرد: استان رتبه آخر تصادفات منجر به فوت را دارد، در تصادفات جرحی رتبه ۲۶ و کل تصادفات رتبه ۲۴ را در اختیار داریم، در سرقت و نزاع‌های دسته جمعی رتبه آخر هستیم و یکی از استان‌های امن کشور هستیم.

وی به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و افزود: سایر استان‌های کشور به خوبی در حوزه سیستم پایش تصویری کار کردند اما ما در این حوزه ضعیف بودیم.

وی با انتقاد از عدم توجه به سیستم پایش تصویری در استان گفت: برای سیستم پایش تصویری پول نیست اما پول‌ها برای ساز و نقاره‌ها هزینه می‌شود چرا مسوولان و اعتبار به دستان برای سلامت مردم اقدامی نمی‌کنند.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته در شهر یاسوج سرقت مسلحانه شد و طلافروشی کشته شد اما یک سیستم نداشتم و چقدر نیروی انتظامی برای دستگیری قاتل اذیت شد.

وی بیان کرد: اگر سیستم پایش تصویری داشته باشیم نیاز به حضور نیروهای پلیس نیست، پلیس در تمام حوزه‌ها و نقاط هستند و به وظایف عمل می‌کنند اما متاسفانه برخی‌ها کم لطفی می‌کنند و می‌گویند پلیس در خواب است.

انصاری به نبود مرکز مانیتورینگ اشاره کرد و افزود: سال‌های سال است که این موضوع را دنبال می‌کنیم، سال ۸۳ جمعیت یاسوج ۱۰۰ هزار نفر بود اما الان جمعیت این شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر شده، با همان نیروی سال ۸۳، یاسوج سال ۹۷ را مدیریت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ‌اجتماعی تنها تصادفات نیست، گفت: بیایم برای همه آسیب‌های اجتماعی وقت بگذاریم.

 فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود که به عنوان درد مردم مطرح کرد با اشاره به استفاده از ظرفیت ناوگان عمومی افزود: دو پارکینگ در سطح شهر یاسوج بود که آن را از ما گرفتند و دور آنها فنس کشیدند.

انصاری با بیان اینکه گاهی اوقات خودمان بستر جرم را فراهم می‌کنیم، گفت: جلوی پارک بانوان به گونه‌ای طراحی شده که راننده مجبور می‌شود خلاف حرکت کند.پیمانکاران در جاده‌ها گردنه‌ای را برمی‌دارند و یک گردنه دیگری را می‌گذارند نمی‌شود یک پیمانکار بیاید که همه این گردنه‌ها را حذف کند؟سه سال است در جاده چرام-باشت یک قسمت برداشته می‌شود یک قسمت دیگر می‌ماند.

این مسوول بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید دلسوزی نیست و باید بگویم صداقت نیست، من می‌رویم در برنامه‌ای صحبت می‌کنم اما از من شکایت می‌شود.

انصاری عنوان کرد: می‌گویم یاسوج پایتخت طبیعت کشور است اما برای پایتخت طبیعت دلسوز نیستیم و اطراف آن را به زباله تزیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پیاده‌روهای شهر یاسوج صندلی گذاشتند یا پیتزا می‌فروشند یا جلسه می‌گذارند، گفت:حرف‌هایی که زدم درد دل‌های مردم بود که در نشست‌هایی که با آنها داشتم مطرح کردند.