خطیب جمعه بهبهان: بسیج حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است

خورنا: خطیب جمعه بهبهان گفت: بسیج از ارگان‌های مهم کشور بوده و حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان ضمن دعوت همه مسئولان و خدمتگزاران مردم به وحدت، به فرارسیدن ماه محرم اشاره و اظهار کرد: محرم ماه خون و اندوه شیعیان و پیروزی خون بر شمشیر است و سیدالشهدا (ع) برای زنده نگاه‌ داشتن اسلام و آزادی، جان خود را نثار خداوند کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) در میان ما شیعیان جایگاه و ارزش والایی داشتند و به همین دلیل عزاداری بر این امام بزرگوار نیز باید شایسته و مناسب ایشان باشد.

امام جمعه بهبهان با تاکید بر انجام عزاداری صحیح بر سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: عزاداری‌های ما باید صحیح، خوب، سالم، اخلاقی و انقلابی باشد تا همه از اجر و ثواب اخروی و دنیوی آن بهره‌مند شده و از این ماه عظیم درس‌های زندگی را بیاموزیم.

وی با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: همه باید با شناخت از شرایط و موقعیت، تذکر لسانی را در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام داده و ضمن رعایت نکات این امر، خطاکاران را از مسیر اشتباه به سمت درستی هدایت کنیم.

ابوعلی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یکی از ارگان‌های مهم کشور بوده که حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های بزرگ و با اهمیت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیج خدمات ارزنده‌ای به انقلاب داشته است، افزود: باید میان بسیج و روحانیت و نیروهای ارزشی هماهنگی کامل و مناسبی وجود داشته باشد تا بازدهی این ارگان در بالاترین حد خود باشد.

خطیب جمعه بهبهان با محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: غزه امروز در آتش و خون است اما آمریکا، شورای امنیت و سازمان ملل که همواره دم از حقوق بشر زده و بر طبل حمایت از مظلوم می‌کوبند، به دفاع و حمایت از رژیم غاصب و خونخوار صهیونیستی برخواسته‌اند.

وی اذعان داشت: اما مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی از مسائل اطلاع کامل داشته و این اقدام ظالمانه و به دور از انسانیت را محکوم کردند.

ابوعلی تصریح کرد: دشمنان برای ما نیز فتنه‌های جدیدی از قبیل فتنه‌های اقتصادی طراحی کرده‌اند که باید با بصیرت با آنها رو‌به‌رو شده و اجازه ندهیم عوامل فتنه ۸۸ بار دیگر از این فرصت استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به بیان مسائل شهری پرداخت و با اشاره مجدد به مشکل بیمه کارگران شهرداری بهبهان گفت: اختلافات و مشکلات میان دو دستگاه شهرداری و تامین اجتماعی نباید دامن‌گیر کارگران زحمت‌کش شهرداری و خانواده‌های آنان شود و مسئولان ذی‌ربط هر چه سریع‌تر باید این معضل را حل کنند.

امام جمعه بهبهان همچنین با اشاره به بارندگی اخیر در این شهرستان تصریح کرد: باران رحمت و نعمت الهی است اما باید مراقب باشیم که با بارش باران مشکلی برای مردم ایجاد نشود و با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم از وقوع سیل و سیلاب جلوگیری کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برقراری کامل امنیت در سطح شهر و مناطق تابعه از جمله روستاها باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد تا مردم با آسایش و آرامش کامل به زندگی و کسب و کار خود بپردازند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *