امام جمعه بندرماهشهر: آرمان‌های انقلاب منطبق بر عزت و شرف انسانی است

خورنا: امام جمعه بندر ماهشهر گفت: آرمان‌های انقلاب منطبق بر آرمان‌های والای مکتب حسینی است و این آرمان‌ها علاوه بر ثابت، جامع و فراگیر بودن، منطبق بر عزت و شرف انسانی است که هر انسانی آن را می‌پذیرد و به آنها معتقد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های امروز این شهرستان اظهار داشت: روحانیون باید با مطرح کردن بحث‌های کاربردی در سخنرانی‌های خود در خط‌دهی به افکار عمومی و رفع شبهات موجود در واقعه عاشورا تلاش کنند.

وی افزود: روحانی باید همگام با جامعه جلو برود و اگر در اطلاعات مطرح شده از جامعه عقب بماند، اعتماد مردم به این افراد تأثیرگذار در جامعه از بین می‌رود

وی تصریح کرد: باید با غنا بخشیدن به مراسم‌ها و آیین‌های محرم در جذب جوانان به شرکت فعال در این مراسم و آشنا کردن عمیق آنان با فلسفه قیام عاشورا تلاش کرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: باید مباحثی در سخنرانی‌ها مطرح شود که مشکل حال حاضر جامعه باشد تا مردم در عملی کردن پیام‌های سخنرانان اهتمام ورزند و تلاش اهل منبر در جامعه نمود داشته باشد

غبیشاوی خاطرنشان کرد: قیام عاشورا با توجه به اهداف والا و جوشان خود، منشاء تمام تحولات بزرگ و عدالت‌خواهانه جهان است و منحصر به انقلاب‌های اسلامی و تحولات دین‌محور نمی‌شود بلکه در برخی مناطق دنیا قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) الگویی برای انقلاب‌های غیردینی و غیراسلامی شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به اهداف والای خود و رهبری عاشورایی که این نهضت را هدایت می‌کرد، کاملا منطبق با مکتب عاشوراست زیرا رهبری این انقلاب را فردی عاشورایی و تربیت شده در مکتب عاشورا بر عهده داشت.

غبیشاوی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در محرم سال ۴۲ جرقه خورد و اوج مبارزات ضد رژیم شاه نیز در سال ۵۷ در ماه محرم انجام شد که دلیلی محکم بر حسینی‌بودن نظام اسلامی است.

امام جمعه بندرماهشهر اظهار داشت: ملت ایران از عاشورا درس مقاومت و ایثار را به خوبی آموخت و این آموزه خود را با صحیح‌ترین روش به اجرا و نمایش گذاشت که در جهان در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای منحرف‌کردن این انقلاب انجام داده‌اند ولی نتوانسته‌اند در رسیدن به اهداف خود موفق باشند زیرا اهداف و آرمان‌های این مکتب، منطبق بر آرمان‌های والای مکتب حسینی است و این آرمان‌ها علاوه بر ثابت، جامع و فراگیر بودن، منطبق بر عزت و شرف انسانی است که هر انسانی آن را می‌پذیرد و به آنها معتقد است.

وی در ادامه با اشاره به ورود برخی خرافه‌ها در مکتب عاشورا، اظهار داشت: وجود این خرافه‌ها در مکتب عاشورا سطح تاثیرگذاری جامعه را از این واقعه بزرگ کاهش می‌دهد.

خطیب جمعه  بندرماهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: پرداختن به برخی امور غیرمستند در قالب عشق به ائمه طاهرین (ع) موجب سرشکستگی جهان اسلام و تشیع در جامعه بین‌الملل شده است که باید زیر نظر علمای دین با مصادیق آن به شدت مبارزه کرد.

غبیشاوی ادامه داد: برپایی مراسمات در حسینیه‌ها و مساجد و تکیه‌ها دارای اثرات مثبت فراوانی در جامعه است و اینها از برکت خون سیدالشهداء و یاران با وفایش است.

وی درادامه از مدیران شهرستان خواست: مدیران شهرستان وقتی از کارهای خود را برای رفتن به هیئت‌های مذهبی اختصاص داده تا کسانی که در این هیئتها فعالیت می‌کنند با دلگرمی و پشتوانه مدیران خدمت به ابا عبدالله الحسین(ع) را شدت بیشتری دهند.

وی هچنین در ادامه با اشاره به تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به خاک غزه، گفت: هر وقت به زمان برگزاری انتخابات نزدیک شده‌ایم، مانور این رژیم ریختن خون مسلمانان فلسطین شده است.

غبیشاوی درپایان با محکوم کردن این جنایات تصریح کرد: ملت ایران هیچ وقت مسئله فلسطین وغزه را فراموش نمی‌کنند و درحمایت از آنها به پا می‌خیزند.

پس از خطبه‌های  نماز جمعه، مردم نمازگزار ماهشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از مردم ستم کشیده آن دیار به راهپیمایی پرداختند و با سردادن شعار های « مرک بر اسرائیل » ، «مرگ بر صهیونیست» و « مرگ بر آمریکا » خشم و انزجار خویش را به جهانیان نشان دادند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *