محمدي مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي:

نگاه ساختاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید به تجاری‌سازی باشد

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی قراردادهای خوبی با صنعت امضا کرده و در حوزه دانش فنی تولید کاتالیست به سمت تجاری سازی حرکت کرده است.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در بازدید از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی واحد اراک و پتروشیمی شازند به مناسبت روز پژوهش گفت: در بازدید از مجموعه های پتروشیمی استان مرکزی با اقدام‌ها و پیشرفت‌های مناسبی روبه‌رو شدم و شرکت پتروشیمی شازند با تنوع محصولات می تواند الگوی مناسبی برای احداث واحدهای آینده در صنعت پتروشیمی باشد و این تنوع می تواند به پایداری بازار شرکت های پتروشیمی کمک کند و ما قصد داریم از خوراک های متنوع به سوی محصولات متنوع حرکت کنیم.

وی افزود: در واقع واحد تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یک واحد آزمایشگاهی و واحد اراک یک واحد پایلوت و دمو پلنت است، کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه علمی و پژوهشی در چندین سال انجام شده  است و به نظر می‌رسد که امروز باید شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی قراردادهای خوبی با صنعت امضا کرده و در حوزه دانش فنی تولید کاتالیست به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده است، همچنین در بخش دانش فنی  فرآیندها و مواد شیمیایی نیز اقدام‌های ارزنده‌ای انجام شده و امیدواریم در سال‌های آینده بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز های صنعت را از طریق همین شرکت برطرف کنیم و کمک حال صنعت باشیم.

محمدی یادآور شد: اقدام‌های انجام شده در شرکت پژوهش وفناوری بالاتر از تصور ذهنی من بود و زحمات زیادی کشیده شده و همکاران فعال در صنعت به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته اند، همکاران در بخش تامین کاتالیست، دانش فنی آن، بازیابی کاتالیست مصرفی و تبدیل به کاتالیست جدید کار بسیاری انجام داده اند و امیدوارم در ماه‌های آینده بخش عمده ای از آن به صنعت انتقال داده شود.

وی  در پایان بازدید خود در جمع مهندسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: تامین دانش فنی فرآیند و کاتالیست‌های مرتبط با حلقه GTTP یعنی تبدیل گاز طبیعی به متانول و پروپیلین و سپس تولید پلی پروپیلن در سه گام، حلقه بزرگی است که در صنعت پتروشیمی کشور بسیار مهم است و ما از این فضا حمایت می کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: قدر کارهای ارزشمندی را که انجام می‌دهید بدانید زیرا شما با یک برند تولیدی خیلی تفاوت دارید، کاردر اینجا لذت خاصی دارد و شما  تغییر را احساس می کنید، روحیه تحول گرایی در این سیستم باید جاری باشد و هیچوقت متوقف نشوید تا شاهد گام‌های بزرگ در صنعت باشیم.

محمدی ادامه داد: ما به‌شدت از پژوهش پشتیبانی می‌کنیم و باید گام آخر تجاری سازی را محکم برداریم. باید نگاه ساختاری در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گام تجاری سازی باشد، شاید ماحصل این مجموعه عالی باشد اما هنوز در صنعت نمود نیافته است.

لزوم تنوع در سبد تولید محصولات پتروشیمی

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره برنامه‌های آینده صنعت پتروشیمی گفت: ما باید سطح تولید و درآمدزایی در صنعت پتروشیمی را ارتقا دهیم و این مبتنی بر دستیابی به فناوری‌های جدید و جذب سرمایه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه و تلاش کنیم که صنعت از تولید محصولات به صورت انبوه به سمت تولید محصولات متنوع حرکت کند. با توجه به تنوع خوراک در کشور باید به سبب آن محصولات صنعت پتروشیمی نیز متنوع شود زیرا فراوانی در نوع محصولات می‌تواند به پایداری شرکت‌های پتروشیمی کمک کند، بنابراین باید از توجه بیش از حد به بعضی محصولات خاص فاصله بگیریم.

محمدی در آستانه روز پژوهش در باره حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پژوهش و دستیابی به دانش روزآمد دنیا گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی زیر مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و ما از طریق این شرکت می‌توانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از نیازهای صنعت را تامین کنیم.

وی افزود: کار این شرکت از سالیان گذشته آغاز شده، اما با این وجود من در جهت بلوغ اهداف و اقدام‌های که تاکنون استحصال شده است همه تلاش خود را خواهم کرد که دستاوردهای این شرکت به صنعت منتقل شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: قراردادهای زیادی درزمینه پژوهش امضا شده است و باید شرایطی ایجاد کنیم که صنعت نیازهای پژوهشی خود را از طریق شرکت پژوهش و فناوری برطرف کند.