لزوم ایجاد مرکز بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در آبادان

خورنا : عبدالمجید عقیلی اظهار داشت: سابقه و تاریخ درخشان دوران دفاع مقدس در کشورمان بسیار قابل تقدیر است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: باید هفته دفاع مقدس را ارج نهاد و آن را تبیین کرد.
مدیر یادمان‌های جنوب خوزستان خاطرنشان کرد: انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان مطمئناٌ در زنده نگه داشتن یاد شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه ارزش دادن به دوران و هفته دفاع مقدس تنها منحصر به فضاسازی محیط نیست گفت: تبیین روحیه دفاع مقدس به نسل حاضر را نباید مورد غفلت قرار داد.
عقیلی بیان کرد: آبادان فاقد مرکز ” بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس” است و این موضوع باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز برای دو شهر آبادان و خرمشهر مشترکاً مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: آبادان با وجود نقش مهم و ارزشمند در دوران حیات دفاع مقدس از وجود چنین مرکزی در منطقه محروم بوده و همچنان زیر نظر مرکز بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خرمشهر قرار دارد.
مدیر یادمان‌های جنوب خوزستان اضافه کرد: در دور اخیر سفر فرهنگی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان و به تبع آن به آبادان، ایجاد مرکز بنیاد حفظ و نضشر آثار دفاع مقدس به تصویب رسید.
وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این مرکز افزود: اعتبار اولیه برای ساخت این مرکز معادل پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
عقیلی ادامه داد: اما متأسفانه با گذشت یک سال و نیم از این مصوبه تاکنون اقدام خاصی به منظور ساخت آن صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه این مصوبه باید با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی شهر اجرایی شود: اعتبار تخصیص یافته تا هدر نرفته باید صرف ساخت بنیاد در آبادان شود.
مدیر یادمان‌های جنوب خوزستان تصریح کرد: دفاع مقدس مقوله‌ای است که تک تک مردم و مسئولان منطقه باید در حفظ آن سهیم شوند.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش همه مسئولان شهری به‌زودی ساخت و اجرای مرکز “بیاد حفظ آثار دفاع مقدس” در آبادان اجرایی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *