آخرین اقدامات شهرداری اهواز برای دفع آبهای سطحی

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده در بخش دفع آبهای سطحی از 2616 متر لوله گذاری و 4750 متر حفاری کانال خاکی و جوی های هدایت کننده آبهای سطحی خبر داد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا علیرضا عالیپور ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون خصوصا پس از بارندگی های اخیر با شناسایی نقاط آبگیر در سطح تمامی مناطق هشت گانه با اقدامات مناسبی نظیر اجرای عملیات لوله گذاری و نیز حفاری و احداث کانالهای هدایت کننده آبهای سطحی تلاش شد گامهای موثری با هدف کاهش مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر در روزهای بارانی برداشته شود.

معاون شهردار اهواز با بیان اینکه در برخی از محلات به علت عدم وجود کانال و خروجی مناسب برای هدایت و دفع آبهای سطحی شاهد آبگرفتگی در روزهای بارانی در آن نقاط بودیم اظهار کرد: در بسیاری از این نقاط آبگیر ضمن اجرای عملیات لوله گذاری، با احداث کانال و کانیوو، شیب بندی، ایجاد جوی های هدایت کننده آبهای سطحی و سایر موارد مرتبط تلاش شد تا با بهره گیری از کلیه امکانات به نسبت قابل توجهی از حجم مشکلات موجود بکاهیم.

وی تصریح داشت: برخی نقاط آبگیر مثل مسیر فرودگاه در محدوده منطقه ۳، بعضی محلات کیانشهر در محدوده منطقه ۲ و برخی نقاط در محدوده منطقه ۶ نظیر عین دو تا کنون بیش از ۴۷۰۰ متر کانال خاکی به منظور هدایت آبهای سطحی احداث شده است.

عالیپور ضمن بیان این مطلب که از ۲۶۱۶ متر لوله گذاری انجام شده، مناطق سه و چهار اهواز به ترتیب با ۶۳۶ متر و ۷۶۸ متر بیشترین حجم از عملیات لوله گذاری را در میان مناطق هشت گانه داشته‌اند خاطرنشان کرد: در سایر مناطق نیز بر‌اساس نیاز سنجی و شناسایی نقاط آبگیر و بحرانی، لوله گذاری، احداث کانال و ایجاد جوی‌های هدایت کننده آبهای سطحی هم اجرا شده است که امیدواریم با مجموعه تمامی اقداماتی که تا کنون از سوی شهرداری اهواز صورت پذیرفته و کماکان نیز در حال اجرا می‌باشد ما شاهد کاهش مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر در روزهای بارانی و به تبع آن جلب رضایت شهروندان عزیز و صبور اهوازی باشیم.

گفتنی است که هر ساله با کوچکترین بارندگی در استان خوزستان و بویژه شهر اهواز بیشتر خیابانها دچار آبگرفتگی شدید می‌شوند بطوریکه این مسئله زندگی بسیاری از شهروندان خوزستانی را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *