دیدار هیئت بازرگانی و تجاری از منطقه آزاد اروند

عباس مدحجی: تعدادی از بازرگانان و تجار کشور صبح امروز در قالب  هیئتی ۱۰۰ نفره از ظرفیتها و پتانسیل های تجاری منطقه آزاد اروند در محل اتاق بازرگانی خرمشهر مطلع شدند.

سید علی موسوی معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند: ضمن برشمردن مزایای  سرمایه گذاری در منطقه ازاد اروند و نام بردن ظرفیت های تجاری و صنعتی منطقه از معافیتهای خاص مناطق آزاد نیز سخن گفت. وی افزود: در صددیم هیئت۱۲۰نفره تجار را برای اشنایی با فرصتهای گمرکی و مالیاتی  تجاری منطقه ازاد اروند پرزنت کنیم. صادرات عمده ی خرمای خوزستان از بنادر ابادان و خرمشهر به امریکای لاتین و استرالیا صورت میگیرد که این از بزرگترین فرصتهای منطقه است.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق نیز از سفر این هیئت به استان بصره عراق خبر داد و افزود: این هیئت تجاری برای بررسی فرصت های تجاری عراق امروز عازم بصره است ، ولی بعد بازگشت به ایران آمادگی دارد مجددا از موقعیتهای بازرگانی منطقه آزاد اروند مطلع شود.  ما قصد داریم بصره را پایلوت کار بازرگانی قرار دهیم  اما در فعالیتهای تجاری به منطقه ازاد اروند هم نگاه داریم.

سید حمید حسینی همچنین از راه اندازی یک مرز تجاری برای متمرکز کردن شرکتهای ایرانی پراکنده در عراق خبر داد و گفت: بازدید هیئت تجاری ایرانی از عراق ، که دارای بازاری پولدار و نیازمند است با هدف افزایش مراودات تجاری صورت میگیرد. این کشور بعلت تخریب زیرساختها ، نیازهای عمرانی و صنعتی زیادی دارد.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس در این نشست گفت: من امروز مجلس را رهاکردم تا جهت عرض تبریک و خوشامد در جمع این هیئت باشم و از سازمان منطقه آزاد و اتاق بازرگانی هم برای این فرصت تشکر میکنم. ظرفیتهایی منطقه ازاد در هیچ کجای کشور وجود ندارد. ظرفیت و امنیت خرمشهر و ابادان بالاترین ظرفیت این منطقه است.

کامران مالکیان دبیر اتاق بازرگانی خرمشهر در پایان از  برگزاری چهار نمایشگاه در اواخر دی ماه و بهمن ماه سال جاری توسط اتاق بازرگانی خرمشهر با موضوعات: صنعت توسعه صادرات مواد غذایی، سلولزی و آرایشی و بهداشتی ، صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی ، اقتصاد دریا و صنعت نفت و پتروشیمی با محوریت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.