معاون اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز:

جاده اهواز – مسجدسلیمان مرگبارترین محور ارتباطی استان خوزستان است

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: جاده اهواز - مسجدسلیمان دارای بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای است بطوریکه در حال حاضر این محور ارتباطی را میتوان مرگبارترین جاده استان خوزستان نامید.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که امروز شنبه ۲۴ آذر‌ماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد نوذر درستان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون هفت نشست شورای سلامت در استان برگزار شده است اظهار کرد: تعداد مصوباتی که تا الان در شورای سلامت استان گذرانیده شده است ۳۴ مصوبه بوده که در حدود ۷۰ درصد آنها نیز اجرایی شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در مورد انتظارات شورای سلامت از استانداری خوزستان گفت: کمک و مساعدت مالی به جهاد کشاورزی، اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای پایش هشت محصول کشاورزی استان از لحاظ میزان کود و سمومی که دریافت می‌کنند اولین انتظاری است که از مجموعه استانداری خوزستان وجود دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین کمک مالی برای ایجاد کشتارگاههای صنعتی در شهرستانهای بهبهان، خرمشهر، باغملک و دزفول انتظار دیگری است که امیدواریم توسط استانداری خوزستان مرتفع گردد.

وی ضمن اشاره به وضعیت نگران کننده‌ سیلوهای استان خوزستان گفت: انتظار داریم که مدیریت سیلوهای استان این اجازه را بدهند که مرکز بهداشت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بتواند نظارت بیشتری را بر روی این مجموعه‌ها داشته باشند.

درستان یخ مصرفی در استان را از لحاظ بهداشتی غیر‌قابل اطمینان دانست و افزود: یخی که در حال حاضر در بین مردم توزیع می‌شود به هیچ عنوان از لحاظ بهداشتی قابل قبول نیست بطوریکه ما حتی نسبت به آبی که این یخها از آنها به وجود می‌آیند نیز مشکل داریم.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه حوادث ترافیکی بعد از سکته‌های مغزی و قلبی بالاترین میزان مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص می‌دهند اظهار کرد: مردان بین سنین ۲۰ تا ۴۴ ساله کشور بیشترین رنج سنی هستند که قربانی تصادفات جاده‌ای در کشور می‌شوند.

وی عنوان کرد: جاده اهواز- مسجدسلیمان دارای بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای است بطوریکه در حال حاضر این محور ارتباطی را میتوان مرگبارترین جاده استان خوزستان نامید.

درستان اضافه کرد: البته مسیر دهدز به اهواز که از باغملک و هفتکل می‌گذرد نیز د‌ومین مسیری است که در خوزستان بیشترین تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید هر‌چه سریعتر برای ساماندهی جاده‌های استان ورود کند اظهار کرد: علیرغم اینکه قبلا مسیرهای اندیمشک به اهواز و همچنین ماهشهر به اهواز به هیچ عنوان شرایط مناسبی را نداشتند ولی اکنون این محورهای مواصلاتی استان با اقداماتی که صورت گرفته وضعیت بهتری را پیدا کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به عوامل اصلی آلودگی کننده هوای استان خوزستان گفت: در بحث ساماندهی فلرهای نفتی به خصوص در غرب رودخانه کارون انتظار داریم که وزارت نفت هرچه سریعتر در این زمینه ورود کرده و نسبت به خاموش کردن و جمع‌آوری آنها اقدام کند.

درستان بیان داشت: از آنجایی که حیوانات ولگرد عامل اصلی سرایت برخی بیمارهای واگیردار بوده و حرکت آنها در سطح شهر چهره ناخوشایندی را به شهر می‌دهد لذا لازم است که در این خصوص هر چه زودتر مساعدتهای لازم برای جمع‌آوری این حیوانات ولگرد صورت بگیرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ساماندهی فاضلابهای شهری و جویهای روباز روستایی و شهری استان را دیگر شورای سلامت عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی شهر اهواز اگر چه کیفیت آن مورد تایید مسئولین آب و فاضلاب شهری قرار دارد ولی در جاهایی این کیفیت را نمی‌توان تایید کرد.