عدم رعایت حریم مجاز خطوط انتقال و توزیع نیروی برق در پروژه ساختمانی مسجدسلیمان

میثاق حاجتی | خورنا: عدم رعایت حریم مجاز خطوط انتقال و توزیع نیروی برق در پروژه ساختمانی مسجدسلیمان محله هشت بنگله

عدم رعایت حریم شبکه برق در ساخت و ساز در اغلب موارد باعث ایجاد حوادث ناگواری می شود

تصویر یک ساخت و ساز بسیار خطرناک در حریم شبکه برق

آقایان شورا و شهرداری: چه کسی پروانه ساخت ساز برای این ساختمان صادر کرده است؟

اگر خدایی نکرده اتفاقی ناگواری بیافتد چه کسی پاسخگو است؟

قابل توجه شهردار مسجدسلیمان شهام سلیمانی: چرا جلوی ساخت و ساز پروژه به این خطرناکی تا کنون گرفته نشده؟

فواصل مجاز و حریم های تعریف شده برای شبکه ها و تجهیزات برقدار طی هر کار و شرایط باید کاملاً رعایت شوند ، لذا قبل از شروع عملیات ساختمانی باید مهندسین ناظر ، حریم خطوط برق عبوری از مجاور ملک را مورد بررسی قرار داده و مراتب را به اطلاع شرکت توزیع نیروی برق منطقه رسانده تا در صورت وجود حریم ، تمهیدات لازم پیش بینی گردد.

اصول شهرسازی و معماری اراده عمومی همه کسانی است که حقی در شهر دارند و عده ای سودجو و متخلف با نادیده گرفتن حق دیگر افراد جامعه، موجب اعتراض شدید شهروندان شده و شرایط نابهنجاری را برای شهرها به وجود آورده اند.

رعایت حریم خطوط فشار قوی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند خطرات تأثیرگذار را کاهش دهد.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، قانون برای خطوط فشار قوی دو حریم، درجه یک و درجه دو را تعریف کرده که این حریم متناسب با ولتاژ برق انتقالی و نوع دکل (تلسکوپی یا شبکه‌ای) در مناطق مختلف بیابانی یا کوهستانی، شهری یا روستایی، دارای آب و هوای خشک یا مرطوب و ایمنی و مسائل الکترومغناطیسی متفاوت است.

در حالی ‌که هرگونه مجوز ساخت‌وساز از سوی نهادهای مسئول باید با در نظر گرفتن حریم دکل‌های انتقال برق صادر شود اما برخی از مدیران شهرداری بی‌توجه به این مصوبه قانونی مجوزهایی را صادر می‌کنند که هم سلامت مردم و هم امنیت شبکه برق را به خطر می‌اندازند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ابراهیم کریمی شهنی درود برشما . متاسفانه همه جا مجوز میدن چه مجاز ، چه غیر مجاز ، فقط منطقه نفتون جز شهر مسجدسلیمان نیست !!! این جای تعجب داره. مشکل کجاست ؟ مسئولین مربوطه جواب لطفا ؟!!