هیئت تجاری اندونزی به استان خوزستان سفر می‌کند

شهلا عموری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اهواز، با اشاره به نیازهای کشور اندونزی در زمینه مواد غذایی اظهار داشت: در بررسی‌های انجام‌ شده اتاق بازرگانی اهواز از نیازهای تجاری کشور اندونزی متوجه شدیم که این کشور در زمینه محصولات کشاورزی نیازمند واردات خرما است که فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول کشاورزی در خوزستان است.

وی با بیان اینکه بازرگانان فرصت تجاری با کشور اندونزی را جدی بگیرند، افزود: هیئت تجاری اندونزی دو ماه دیگر به‌منظور بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی فرصت‌های تجاری به خوزستان می‌آید که فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و صنعت است.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان اتاق بازرگانی اهواز و سفیر اندونزی در ایران گفت: در مذاکراتی که با سفیر اندونزی در ایران صورت گرفت، توانستیم موافقت این کشور را در برگزاری نمایشگاه‌های مشترک برای عرضه کالاهای استان خوزستان به‌ویژه در زمینه صنایع‌دستی کسب کنیم.

عموری ادامه داد: همچنین مقرر شد سفیر اندونزی سه پکیج از توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های کشور اندونزی را تهیه و در اختیار اتاق بازرگانی اهواز قرار دهد.

وی در مورد نیاز کشور به گوشت قرمز و تأمین آن از کشور اندونزی عنوان کرد: یکی از عمده تولیدات کشور اندونزی گوشت است که به دلیل مسلمان بودن این کشور و رعایت ذبح اسلامی می‌توان حجم زیادی از واردات گوشت کشور را از طریق اندونزی انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از برنامه‌ریزی با سفارت اندونزی در ایران برای گسترش گردشگری میان دو کشور خبر داد و افزود: در بحث گردشگری با توجه به آثار ثبت‌ شده جهانی در خوزستان و ظرفیت‌های گردشگری این استان صحبت‌هایی با سفیر اندونزی انجام و مقرر شد برنامه‌ریزی دقیقی در این مورد انجام شود/ تسنیم

انتهای پیام/