فعالیت ۹ کارگاه بسته‌بندی خرما در خرمشهر

خورنا : ابراهیم داوری اظهار داشت: نخلداری یکی از بخش‌های کشاورزی است که توانسته است اقتصاد و معاش جمعیت بسیار زیادی از خانوارها را مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص دهد و موجب اشتغالزایی فراوانی شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: باوجود اشتغال زیاد نخلداران در این عرصه و ارزش بسیار بالای مواد غذایی این محصول، همواره مسئله فروش و بازار این فرآورده، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این قشر زحمتکش و مظلوم بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: کشاورزان با زحمت‌های طاقت‌فرسا و مشکلات فروان، پس از تولید و برداشت محصول خود نباید نگران فروش مناسب و عرضه آن به بازار باشند.
وی ادامه داد: حل مشکلات کشاورزان و نخلداران نیازمند عزم جدی مسئولان است و باید با تمام توان قدم به عرصه عمل بگذارند.
داوری تصریح کرد: خرمای خوزستان این قابلیت را دارد که به‌عنوان بهترین خرما در سطح جهان با انواع دیگر خرما به رقابت بپردازد و این مسئله تنها نیازمند مدیریت صحیح و حمایت مطلوب از کشاورزان است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه شوری و کمبود آب در سال‌های اخیر خسارات جبران‌ناپذیری را به کشاورزان خوزستانی و به ویژه نخلداران وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: در سال جاری با ارائه راهکارهای کارشناسی و عملی در نخلستان‌های خرمشهر وضعیت بازدهی مناسب‌تری را شاهد هستیم.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما از نخلستان‌های خرمشهر، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت شش هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
داوری خاطرنشان کرد: این میزان خرما از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد، گفت: امسال برداشت خرما نسبت به سال گذشته بیش از یک‌هزار تن افزایش خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اهمیت بسته‌بندی و فراوری خرما، تصریح کرد: در حال حاضر ۹ کارگاه بسته‌بندی خرما در سطح شهرستان خرمشهر فعال هستند.
وی با اشاره به صدور مجوز کارگاه بسته‌بندی خرما که اخیراً صورت گرفت، اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این کارگاه بتوانیم خدمات بسته‌بندی مطلوب‌تری ارائه کنیم.
داوری در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد افزایش برداشت خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان باشیم.