حضور فعال گردشگری خوزستان در نشست توان‎افزایی سازمان‎های غیردولتی میراث فرهنگی در همدان

‍ نشست تخصصی توان‎افزایی سازمان‎های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور نماینده خوزستان در همدان برگزار شد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری این اداره‎کل امروز دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷ اظهار داشت: نشست تخصصی توان‎افزایی سازمان‎های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به میزبانی شهر همدان و باحضور فعالان گردشگری و مسئولان استانی برگزار شد.

او ادامه داد: این نشست بامشارکت فعالان شش استان خوزستان، همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و مرکزی طی دو روز ادامه داشت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: در این نشست الهام ضمدی فعال گردشگری و مدیر موسسه زیگورات شوش به عنوان نماینده خوزستان به بیان یک تجربه عملی و فرهنگ‎سازی به منظور راه‎اندازی اقامتگاه بوم‎گردی در روستای “خماط” با تکیه بر ظرفیت انجمن‎های مردم‎نهاد پرداخت که مورد استقبال حاضران در نشست قرار گرفت.

در پایان این نشست، درخصوص سازوکارهایی به منظور رونق گردشگری پایدار بدون آسیب به محیط زیست و نیز استفاده از افراد متخصص در حوزه گردشگری به هدف راه‎اندازی مؤسسات و پروژه‎های گردشگری و بهره‎برداری از آن‎ها پیش‎نویس قطعنامه‎ای تدوین شد.