مهار سیل با دبی ۱۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه در هندیجان استان خوزستان

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب با دبی حدود ۱۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه توسط کانال کنترل سیلاب هندیجان خبر داد.
آرش محجوبی با اعلام این خبر افزود: بر اثر بارندگی‌های اخیر خوزستان که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود‌، سیلابی با دبی حدود ۱۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه شهرستان هندیجان را در معرض خطر قرار داد که خوشبختانه سیستم کانال کنترل سیلاب این شهر با موفقیت نسبت به عبور سیلاب و هدایت آن به سمت اراضی تحت طغیان خلیج فارس عمل نمود و از بروز خسارات هنگفت به شهرستان هندیجان و اراضی کشاورزی منطقه، تاسیسات آبیاری و زهکشی احداث شده جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: پروژه احداث سیستم کانال کنترل سیلاب هندیجان به‌منظور حفاظت از شبکه ۵۰ هزار هکتاری آبیاری و زهکشی در برابر سیلاب با دوره بازگشت ۲۵ ساله و همچنین حفاظت شهر هندیجان در برابر سیلاب با دوره برگشت ۱۰۰ ساله در سال ۱۳۸۹ در کیلومتر ۳۵ محور اصلی ماهشهر- هندیجان وارد فاز اجرا شد و در سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن به پایان رسید.
معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان افزود: این سیلاب‌بر با عرض کف ۵۰۰ متر و طول ۵ کیلومتر سیلاب را به هور هندیجان تخلیه می‌کند.
محجوبی یادآور شد: سیلاب‌بر مذکور در سال‌های ۹۱ و ۹۳ در هنگام احداث توانسته بود با عبور سلاب‌های مخرب نقش مهمی را در حفاظت از اراضی طرح و شهر هندیجان و روستاهای اطراف ایجاد کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *