طی ۸ ماهه نخست سال جاری :

رشد ۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بندرامام خمینی(ره)

خورنا|باقر گل فر:تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی طی هشت ماهه سال جاری با ۳ درصد رشد، به ۱۷ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۵۸۸ تن رسید.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را برابر با ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۶۷۶ تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، بیش از  ۱۱میلیون و ۳۱۶ هزار  تن را کالای نفتی تشکیل می دهد.

عادل دریس با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به  بیش از ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار تن رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن آلات، سنگ آهن و کالاهای کانتینری از اهم کالاهایی برشمرد که طی بازه ی زمانی مذکور در بندر تخلیه شده است و از افزایش  ۷ درصدی  میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی  به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تن خبر داد.

 مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به نقش برجسته ی این مجتمع بندری در تخلیه  کالاهای اساسی مورد نیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت  میزان تخلیه انواع  کالا های اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب  صورت پذیرفته است.

عادل دریس با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی در بنادر و تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه، از  رشدی ۳ درصدی  میزان حمل ریلی طی  مدت هشت ماهه سال جاری به  میزان ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار  و ۹۳۴ تن خبر داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *