به مناسبت هفته کتاب، نشست ادبی در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد

خورنا: به مناسبت هفته کتاب، نشست مشترک ادبی بین اعضاء کانون ادبی کتابخانه ی شهید اندرزگو، و تعدادی از دانش آموزان این شهرستان برگزار گردید.

علی مجدم، مسوول کتابخانه شهید اندرزگو بندر امام خمینی(ره)، با اعلام این خبر افزود: به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان به اهمیت کتاب و کتابخوانی، و همچنین آشنایی این قشر با فعالیت های فرهنگیِ صورت گرفته در این نهاد، یک نشست مشترک ادبی با حضور جمعی از اعضاء کانون ادبی کتابخانه ی شهید اندرزگو و تعدادی از دانش آموزان مدارس این شهرستان، در محل تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: از ذوالفقار شریعت، شاعر و رونامه نگار جنوبی، به عنوان سخنران در این مراسم دعوت بعمل آمد که وی ضمن بیان اهمیت کتاب و کتاب خوانی و همچنین اشاره ای به پیشینه پر بار فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین، از قشر جوان خواست تا با مطالعه و تحقیق در پیرامون، تاریخِ فرهنگی سرزمین خود، قدردان تلاش و زحمات پیشینیان باشند.

ذوالفقار شریعت، در این نشست ضمن پاسخ به پرسش های حاضرین در خصوص جایگاه ادبیات معاصر، و بخصوص نقش شعر در عصر حاضر، بندر امام را یکی از شهرهای پُرکار در عرصه ی فعالیت های فرهنگی استان خوزستان دانسته و ابراز امیدواری کرد، تا با حمایت مسوولین و همچنین استقبال قشر جوان، در آینده شاهد حضور چشم گیر هنرمندان این شهر در عرصه ی فعالیت های فرهنگی کشور باشیم.

وی، یکی از موثرترین سلاح ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی را شناخت، باور و تکیه بر گنجینه ی فرهنگی دانسته و معتقد بود، می توانیم با تلاش بیشتر در معرفی ظرفیت فرهنگی، جهان را وامدار غنای فرهنگ خود کنیم.