هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر آزادی به کشت گندم اختصاص یافت

خورنا- سید هدایت اله موسوی ، توسعه کشت گندم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک دانست، اظهار داشت: گندم، یک محصول مهم غذایی است و به همین جهت از کشت گندم به صورت ویژه در شهرستان حمایت می‌شود.

وی با بیان این که امسال گندم در ۵ مرکز کشاورزی شهرستان اندیمشک کشت می‌شود، افزود: آزادی، لور، حسینیه، سرخکان و مازو مراکز کشت گندم امسال اندیمشک بوده و کشاورزان شهرستان پس از کشت این محصول، گندم تولید شده را به شهرهای و استان‌های مختلف کشور صادر می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که امسال گندم در شهرستان به دو روش دیم و آبی کشت و تولید می‌شود، عنوان کرد: میزان کشت گندم آبی شهرستان اندیمشک ۱۲ هزار هکتار و میزان کشت گندم دیم نیز امسال در شهرستان به بیش از از ۲۲ هزار هکتار می‌رسد.

شهر آزادی قطب تولید گندم آبی شهرستان اندیمشک و استان خوزستان است

وی شهر آزادی را قطب تولید گندم آبی شهرستان اندیمشک و استان خوزستان دانست و گفت: میزان سطح میزان کشت گندم آبی در شهر آزادی، امسال به هفت هزار هکتار می‌رسد که این میزان در مرکز لور شهرستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار و در شهر حسینیه نیز بیش از ۲۰۰ هکتار است.

موسوی با اشاره به این که امسال بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به تولید گندم اختصاص یافته است، بیان کرد: مازو با اختصاص ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار و سرخکان و حسینیه هر کدام با اختصاص ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود به تولید گندم دیم، مهم‌ترین تولید کنندگان این محصول کشاورزی در شهرستان اندیمشک هستند.

وی میزان کشت گندم دیم مرکز لور را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و خاطر نشان کرد: به صورت کلی امسال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرکز لور شهرستان اندیمشک به کشت گندم و به دو روش دیم و آبی اختصاص یافته است تا شهرستان اندیمشک به قطب تولید گندم استان خوزستان تبدیل شود.

در فصل کشت گذشته، بیش از ۳۱ هزار تن از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافته بود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که در فصل کشت گذشته، بیش از ۳۱ هزار تن از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی به تولید انواع گندم اختصاص یافت، افزود: از این میزان سطح زیر کشت، ۱۹ هزار هکتار آن به کشت گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار از کشاورزی شهرستان اندیمشک نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت.

وی با اشاره به افزایش کشت گندم در شهرستان اندیمشک، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال پس از پایان فصل کشت گندم در شهرستان اندیمشک و با راه اندازی مرکز قرنطینه، بیش از یک هزار کمباین مهاجر وارد شهرستان شده و در عملیات برداشت گندم استان خوزستان حضور داشته باشند.

انتهای پیام/