شوش بزرگترین کانون اسکان عشایر کشور است

خورنا- علی رحم کریمی امروز در حاشیه بازدید از عشایر غرب کرخه شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور مدیران ارشد سازمان امور عشایر ایران بازدید میدانی از عشایر غرب کرخه شهرستان شوش صورت گرفت و از نزدیک مشکلات آنها بررسی و دستورات لازم جهت رفع و اجرای هرچه بهتر نیازمندی عشایر داده شد.

وی گفت: مشکلات عشایر خوزستان یکنواخت هستند اما عمده‌ترین مشکل عشایر شوش پراکندگی عشایر در حوزه شهرستان است همچنین بزرگترین کانون اسکان عشایر کشور در غرب کرخه شوش است.

مدیرکل امور عشایری خوزستان افزود: به دنبال این هستیم که همه عشایر شهرستان شوش را تجمیع کنیم، امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته با واگذاری اراضی مناسب تجمیع عشایر سریعتر انجام شود تا بتوانیم خدمات بهتری به آنان ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در بخش ساماندهی و اسکان ، احداث شهرک عشایری، تامین زیر ساخت ها و پیش بینی اشتغال مد نظر قرار گرفته و در بخش خدمات ، پشتیبانی و تولید نیز اقداماتی در راستای تامین آب آشامیدنی بهداشتی ، تامین علوفه ، سوخت و مایحتاج عمومی عشایر اقداماتی صورت گرفته است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار در سال ۸۷ صورت گرفت، استان خوزستان با حدود ۲۳ هزار خانوار عشایر با جمعیتی بالغ بر یکصد و ۴۰ هزار نفر در ۶۰ درصد عرصه استان استقرار دارند.

کریمی یادآورشد: عشایر خوزستان با داشتن دو میلیون راس دام سبک و سنگین نقش بسزایی در اقتصاد استان دارد و ۲۵ درصد گوشت قرمز این استان را عشایرکوچنده تامین می‌کنند.

وی به مسائل آموزشی عشایر استان اشاره کرد و افزود: بحث آموزش عشایر به صورت ویژه در حال پیگیری بوده و نشست‌های متعددی با مسئولین مربوطه برگزار شده تا در کوتاه ترین زمان این مشکل عشایر هم برطرف شود/ تسنیم

انتهای‌پیام/