بیش از۱۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ایستگاه راه آهن اهواز هزینه می‌شود

خورنا- مهدی رسولی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه‌ای که از سوی راه آهن اهواز صورت گرفته کارهای پروژه‌های ریلی خوزستان بسیار پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که درباره آن بحث شد پروژه اتصال اهواز به اصفهان بود که می‌توان از آن به عنوان ابر پروژه یاد کرد. نسرسیوم‌های متعددی برای تامین مالی و اجرای این پروژه مراجعه کرده‌اند که اهلیت سنجی شده و مذاکرات لازم با آن‌ها انجام و تعدادی نیز تایید شده‌اند.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور با بیان اینکه مراحل قانونی پروژه اتصال اهواز به اصفهان صورت گرفته؛ گفت: امیدواریم با تامین این پروژه به صورت فاینانس بتوانیم کار را آغاز کنیم.

وی درباره پروژه اتصال سربندر به خرمشهر بیان کرد: پروژه‌ دیگر اتصال سربندر به خرمشهر است که کنسرسیومی متشکل از منطقه آزاد اروند و سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستند و درباره آنان نیز بحث شد. امیدواریم امسال به‌زودی شاهد کلنگ زدن این پروژه باشیم.

رسولی عنوان کرد: موضوع تی او دی و توسعه ایستگاه اهواز نیز مطرح شد که توافقات بسیار خوبی با شهرداری صورت گرفته و طراحی آن نیز نهایی شده است. مشاور این طرح دانشگاه شهید چمران اهواز است و بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد‌تومان در این پروژه هزینه می‌شود. ان‌شاءالله تحولی در شهر اهواز و استان خوزستان به وجود می‌آید.

همچنین غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها درحال پیگیری هستند. پیگیری پروژه‌های بندر خشک اندیمشک و ریل باس اهواز که به صورت قطار شهری است در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با جدیت کار درحال پیگیری است اما به نظر خودم کار به کندی درحال پیش رفتن است و انتظار دارم کارها با سرعت بیشتری پیش برود ولی به طور کلی کارها درحال پیش رفتن هستند. امیدوارم با انجام کارهای زیرساختی کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

انتهای پیام/ ز