مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:

پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بانکهای عامل استان تا الان ۳۰ میلیارد تومان نیز اضافه‌تر بر سهمیه شش ماهه اول خود اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به متقاضیان کرده‌اند اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده اشتغال روستایی از ابتدای سالجاری تا امروز در حدود ۲۰۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان یعنی بانکهای عامل استان تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبار تخصیصی به استان در بحث اشتغال روستایی را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که عصر امروز یکشنبه ۱۸ آذر ماه ۹۷ در سالن شهید‌رجایی استانداری خوزستان برگزار شد سید‌نور محمد‌پور در خصوص عملکرد استان در زمینه طرحهای اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی از ابتدای سالجاری تا الان گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته به استان در بحث اشتغال روستایی ۳۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که در این خصوص تا الان در حدود چهار هزار و ۹۴ طرح به ظرفیت‌ اشتغالزایی ده‌هزار و ۶۰۷ شغل به بانکهای عامل استان ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه مبلغ طرحهای ارسال شده به بانکهای عامل استان را در حدود ۷۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این تعداد تا الان برای یکهزار و ۴۸۶ طرح به ظرفیت اشتغالزایی برای سه‌هزار و ۲۴۷ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از سوی بانکهای عامل استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانکهای عامل استان تا الان ۳۰ میلیارد تومان نیز اضافه‌تر بر سهمیه شش ماهه اول خود اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به متقاضیان کرده‌اند اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده اشتغال روستایی از ابتدای سالجاری تا امروز در حدود ۲۰۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان یعنی بانکهای عامل استان تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبار تخصیصی به استان در بحث اشتغال روستایی را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

محمد‌پور میزان اعتبار تخصیصی به استان در بحث اشتغال فراگیر را یکهزار و ۲۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تا الان در حدود ۵۲۶ طرح به مبلغ ۸۰۸ میلیارد تومان و دارای ظرفیت اشتغالزایی برای هفت‌هزار و ۱۹۳ نفر به بانکهای عامل استان ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: متاسفانه از این تعداد طرح ارسال شده به بانکها تاکنون فقط برای ۱۰۶ طرح به ظرفیت اشتغالزایی برای ۷۵۸ نفر تسهیلات اشتغالزا به میزان ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانکهای استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در بحث اشتغال فراگیر تاکنون طرحهای خیلی خوبی را به کارگروه ملی ارسال کرده است اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود ۳۴ طرح اشتغال فراگیر به ارزشی ریالی برابر با یکهزار و ۴۸۵ میلیارد تومان به کارگروه ملی ارسال شده است که این مبلغ به مراتب بیش از میزان اعتبار تخصیصی به استان در بحث اشتغال فراگیر است.

محمد‌پور تعداد طرحهای اشتغال فراگیر تائید شده استان خوزستان را در کارگروه ملی ۱۷ طرح عنوان کرد و افزود: میزان ارزش ریالی این طرحهای تایید شده در حدود ۴۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ظرفیت اشتغالزایی آنها نیز تولید دو هزار و ۷۸۲ شغل جدید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد طرحهای اشتغال روستایی تایید شده استان در کارگروه ملی پنج طرح به مبلغ ۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که این طرحها با ظرفیت اشتغالزایی برای ۹۵۹ نفر اکنون به بانکهای عامل معرفی شده‌اند.

وی عنوان داشت: در بحث مشاغل خانگی از کل میزان ۳۱ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی به استان خوزستان تاکنون مبلغی برابر با ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانکهای عامل استان تخصیص یافته که در حال حاضر نیز دو هزار و ۳۷۵ طرح به ارزش ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ظرفیت اشتغالزایی برای دو هزار و ۵۷۲ نفر به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

محمد‌پور در پایان تعداد طرحهای مشاغل خانگی پرداخت شده را در سالجاری ۸۳۵ طرح دانست و تصریح داشت: مبلغ پرداختی به این طرحها در حدود هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ظرفیت اشتغالزایی آنها نیز برای ۸۷۸ نفر است.