امام جمعه شهرک طالقانی:

مدیران نباید از مطالبه گری مردم واهمه داشته باشند

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: مدیران نباید از مطالبه گری مردم واهمه داشته باشند و باید در برابر مطالبات مردم پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند.

 حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به جنجال تازه غرب علیه ایران اظهار کرد: هفت ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و قرار بود اروپایی‌ها به سرعت و ظرف چند هفته، عواید ایران در ادامه تعهدات برجامی را تضمین کنند، اما علی رغم گذشت این مدت طولانی ، اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: اروپایی‌ها همگام با آمریکا  علیه برنامه موشکی ایران و ارجاع آن به شورای امنیت جنجال کردند، اروپایی‌ها سعی دارند نقض عهد و بدهی برجامی خود را به حاشیه رانده و در فرآیندی معکوس ،ایران را در جایگاه بدهکار بنشانند.

هاشمی ادامه داد: چند ماه پیش بود که مقام معظم رهبری به مسوولان دولتی توصیه کردند« از اروپا قطع امید کنید» و همچنین در سخنرانی خرداد ماه امسال فرمودند «اقتصاد کشور را از راه برجام اروپایی نمی توان جلو برد»، زمان آن رسیده است که دستگاه سیاست خارجی از اروپا قطع امید کند و بیش از این آینده اقتصادی کشور را به اروپایی ها گره نزند و معطل ارائه برنامه مالی از سوی آن ها نباشد.

امام جمعه شهرک طالقانی با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو عنوان کرد: معنای حقیقی مطالبه گری،داشتن روحیه انقلابی به معنی حذف روحیه بی تفاوتی است . انتظار رهبری از دانشجویان داشتن روحیه مطالبه گری است، قطعا روحیه مطالبه گری  جلوی فساد را خواهد گرفت، طبق سخنان رهبری”نقد و مطالبه گری باعث شفافیت در عملکرد مسئولین میشود”.

هاشمی افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند جوان باید مطالبه کند ، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است ، ثمر بخش است و برای مطالبه گری تشویق شود، عمل مطالبه گری همچون خونی است که می تواند در شریان جامعه ، توسعه ، آبادانی و ریشه کنی فقر و محرومیت جریان داشته باشد، وجود همین شهروندان و نخبگانی که روحیه ای مطالبه گر ، پرسشگر ، مشارکت جو و با مسئولیت دارند ، باعث نمایان شدن مدیران و مسئولان توانمند و لایق خواهد شد .

وی در ادامه گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مردم هر منطقه که حضور پر رنگ تری در توسعه سیاسی کشور داشته اند و مطالبه گر بوده اند به طور ویژه ای توانسته اند در رفاه ، آبادانی و آبادی شهر خود گام بردارند .

خطیب نمازجمعه شهرک طالقانی اذعان داشت: مدیران مراکز آموزشی و دانشگاه ها ،باید سرمایه گرانبهایی که در اختیارشان است را علاوه بر مهارت آموزی، با تربیت و تعلیم آموزه های دینی و اسلامی ، روحیه استکبار ستیزی و مطالبه گری را  در بین دانشجویان و دانش پژوهان این مرز و بوم نهادینه کنند و همچنبن مدیران هم نباید از مطالبه گری مردم واهمه داشته باشند و باید در برابر مطالبات مردم پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند.

هاشمی با انتقاد از وضعیت اسناد منازل شهرک طالقانی عنوان کرد: باز هم تکرار می کنم مشکل سند های شهرک طالقانی تا کنون حل نشده است ، شهروندان شهرک طالقانی نمی توانند با اسناد خود وام دریافت کنند، انتظار می رود مسؤولین مربوطه با جدیت پیگیرحل این معضل باشند.

وی افزود: وجود نیزارهای بلند در حاشیه برخی از مناطق شهرک طالقانی باعث تجمع انواع حشرات و جانوران موذی شده که این خود عاملی بر بروز انواع بیماریها و مشکلات بهداشتی است لذا از مسوولین مربوطه خواستاریم تا فکری اساسی جهت رفع این معضل کنند.

حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی با تاکید بر، برخورد قاطع نیروی انتظامی با عوامل برهم زننده امنیت درشهرک طالقانی ،بیان کرد: تیراندازی های شبانه موجب سلب آرامش و عدم احساس امنیت مردم منطقه شده است،مدتهاست که نه فقط در شهرک طالقانی بلکه کل شهرستان با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و متاسفانه حوادث جبران ناپذیری به بار آورده است لذا خواستار برخورد قاطع و جدی نیروی انتظامی با این مساله هستیم چراکه نیروی انتظامی حافظ جان و امنیت مردم است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با تشکر از شهرداری منطقه۳ شهرک طالقانی گفت:از شهردار منطقه سه و تاسیسات شهرداری و افرادی که  پیگیر نصب المان امام علی (ع) در شهرک  طالقانی شدند ،تشکر می کنم چرا که جای این المان سالیان سال در این شهرک ولایی خالی بود.