۱۵سند تک‎برگ برای املاک تاریخی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان صادر شد

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از صدور 15 سند تک‎برگ برای املاک تاریخی در تملک این اداره‎کل از سوی اداره‎ ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سعید محمدپور امروز سه‎شنبه ۱۳ آذرماه ۹۷ با اعلام این خبر افزود: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‎برگ نمودن پانزده سند دفترچه‎ای و ساماندهی آنان اقدام کرد.

او گفت: از آن‎جا که پیش از این تمام سندهای املاک اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان به صورت دفترچه‎ای بود و برخی اطلاعات این املاک نظیر آدرس در آن‎ها مشخص نبود، تصمیم بر آن شد تا با هماهنگی اداره‎کل دارایی استان خوزستان نسبت به تک‎برگ کردن تمام اسناد اقدام کنیم که در این خصوص همکاری خوبی میان دو دستگاه برای اجرایی شدن موضوع صورت گرفت.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به محل این املاک افزود: این ۱۵ ملک، املاک تاریخی و فرهنگی‎ موجود در شهرستان‎های شوشتر، شوش، دزفول، بهبهان، سوسنگرد، مسجدسلیمان و آبادان هستند.

وی با بیان این‎که اسناد تک‎برگ نسبت به دفترچه‎ای رسمیت بیشتری دارند به مزایای این نوع اسناد و اشاره کرد و گفت: برخورداری از سیستم‌های امنیتی و الکترونیکی برای مقابله با جعل سند، دقت و سهولت در انجام هرگونه اقدام ثبتی بعدی، ارتقای امنیت و آرامش روانی، پیشگیری از جعل اسناد و قابلیت بالای آن در اثبات مالکیت را از جمله مزایای سند مالکیت تک‌برگ هستند.

محمدپور با تأکید بر این‎که این ۱۵ ملک پیش از این به تملک اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان درآمده بودند و دارای سند دفترچه‎ای بودند عنوان کرد: تملک از سوی دولت به منظور حفاظت صورت می‎گیرد و زمانی که یک ملک تاریخی به تملک دولت درمی‎آید، قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت دولت بر آن حکومت می کند و قطعاً حفاظت بیشتری نیز از آن می‎شود.

او در پایان تأکید کرد: آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرائم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث فرهنگی درمی‎آیند.