برگزاری مراسم تجلیل از ۲۰ صنعتگر صنایع دستی اهواز

در نشست هم‎اندیشی میان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز و جمعی از صنعتگران صنایع دستیِ حوزه‎های مختلف، از 20 تن از این صنعتگران با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز در این نشست که جمعی از پیشکسوتان صنایع دستی اهواز نیز در آن حضور داشتند با تبریک هفته بسیج و کارآفرینی اظهار داشت: بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشور، صنایع دستی آن است.

او با بیان این‎که صنایع دستی ساخته‎شده توسط صنعتگران با زحمت زیاد تولید می‎شوند ادامه داد: این صنایع دارای ارزش معنوی بسیاری هستند چراکه براساس پشتوانه‎های فرهنگی و هنری گذشتگان تولید می‎شوند و این مواریث فرهنگی و هنری‎ در طول قرون به آیندگان منتقل می‎شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز گفت: بنابر تأکید سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، این اداره آمادگی خدمت به صنعتگران شهرستان اهواز و همکاری با آنان در هرزمینه‎ای را دارد و به یاری خدا به زودی نیز نمایشگاه‎هایی درخصوص فروش آثار این صنعتگران برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با رشد و توسعه صنایع دستی بومی، گام‎های مؤثری در راستای ایجاد فرصت‎های شغلی برداشته شود تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‎زایی پیدا کند و موجبات رشد و توسعه اقتصادی نیز فرآهم آید.

گفتنی است؛ در این جلسه که با بیان نقطه‎نظرات صنعتگران و نیز پرسش و پاسخ میان آن‎ها و رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز همراه بود، بنا شد این جلسات در راستای پیشرفت هرچه بیشتر صنایع دستی شهرستان هر چهل روز برگزار شود.