مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوژستان:

میزان ثبت قرادادها در شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان امسال افزایش یافت

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه رشد قراردادها شرکت متبوعش در سالجاری از شاخص سالانه آن نیز به مراتب خیلی بیشتر شده است توضیح داد: در هشت ماهه اول امسال یعنی تا پایان آبان‌ماه سالجاری میزان ثبت قرار دادها نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در حدود ۷۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش خورنا در حاشیه هشتمین نمایشگاه توانمندی های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان اقبال محمدیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه امسال نسبت سالهای گذشته ارتقا خوبی پیدا کرده است اظهار کرد: سال گذشته این نمایشگاه تنها در دو سالن کارون و خلیج فارس برگزار شده بود که امسال سالن خرمشهر نیز میزبان غرفه‌های این نمایشگاه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تعداد شرکتهای حاضر در این نمایشگاه را ۱۷۰ شرکت عنوان کرد و بیان داشت: هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان امسال بدون حضور شرکتهای خارج استانی و در مساحتی بالغ بر شش هزار مترمربع برپا شده است.

وی اضافه کرد: البته چند برند خارج استانی مونتاژکار که در استان مشغول به فعالیت هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

محمدیان در ادامه از رشد عقد قراردادها در شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: رشد ۶۸ درصدی واگذاری زمین در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان در سال ۹۶ را می‌توان علت اصلی این رشد نسبت به سال ۹۵ دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه رشد قراردادها شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در سالجاری از شاخص سالانه آن نیز به مراتب خیلی بیشتر شده است توضیح داد: میزان ثبت قراردادها در شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان در هشت ماهه اول امسال یعنی تا پایان آبان‌ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در حدود ۷۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به یک تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه برای جذب یک بودجه ۴۲ میلیارد تومانی به منظور ارتقاء هرچه بیشتر زیرساختهای نواحی صنعتی استان گفت: مسلما اگر بتوانیم هر چه بیشتر زیرساخت‌ها را در شهرکهای صنعتی استان ارتقا دهیم بی‌شک شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر مهیا کرده‌ایم.

محمدیان عدم توانایی واحدهای صنعتی کوچک در تأمین منابع مالی را اصلی ترین عامل تعطیلی آنها دانست و خاطر نشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نه تنها هیچ نقشی در تعطیلی واحدهای صنعتی ندارد بلکه در حد توان از این واحدها برای ادامه حیات نیز حمایت کرده و می‌کند بطوریکه در چند سال اخیر بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی راکد را با جذب سرمایه‌گذار و پرداخت تسهیلات به آنها و همچنین واگذار کردن به اهل فن مجددا به چرخه تولید برگردانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه در این نمایشگاه واگذاری غرفه‌ها به شرکت‌ها و سازمانها به صورت رایگان می‌باشد اظهار کرد: امسال در طول برپایی هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان ۲۶ قرارداد، ۸۵ تفاهنامه ۱۹۴ مذاکره جدی منجر به همکاری و ۷۴ همکاری مشترک غیر مالی منعقد شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل کمکهای فنی و اعتباری و تملک دارایی به واحدهای کوچک و متوسط استان در سالجاری گفت: شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در یک حرکت بی‌نظیر در کشور در حدود پنج برابر اعتبارت فوق یعنی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مختلف با بانک ملی قراداد منعقد کرده است.