مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نیاز بالای بیماران به خون:

امیدواریم مردم خوزستان نسبت به خون‌دهی اقدام کنند

مدیرکل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه به دلیل تصادفات، تعداد بالای بیماران تالاسمی و بیماران سرطانی مصرف خون در استان خوزستان بالا است، گفت: امیدواریم مردم خوزستان نسبت به خون‌دهی اقدام کنند و تعداد مراجعات افزایش داشته باشد.

دکتر عبدالعزیز فقهی در خصوص وضعیت کمبود خون در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد به علت سرما و بارندگی‌ها، مراجعات مردم برای خون‌دهی کمتر شده است. از سوی دیگر مصرف خون در استان خوزستان به دلیل وجود بیمارستان‌های بزرگ، بیماران تالاسمی، بیماران سرطانی و تصادفات زیاد بالا است.

وی ضمن دعوت مردم به خون‌دهی، تصریح کرد: تعداد بیماران تالاسمی خوزستان بالا است و این بیماران مصرف خون بالایی دارند. همچنین این بیماران نیازمند خون تازه (کمتر از ۱۰ روز) هستند که این موضوع می‌طلبد مردم نسبت به خون‌دهی اقدام بیشتری کنند تا بتوانیم به این بیماران خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با  اشاره به وضعیت ذخایر خونی خوزستان، بیان کرد: وضعیت ذخایر خونی خوزستان به نسبت خوب است اما نیازمند تلاش بیشتری هستیم و امیدواریم مردم خوزستان نسبت به خون‌دهی اقدام کنند و مراجعات افزایش داشته باشد.

وی در خصوص گروه‌های خون کمیاب، گفت: همه گروه‌های خونی مورد نیاز است اما به گروه‌های خونی منفی را بیشتر نیاز داریم. وظیفه سازمان انتقال خون این است که خون را از خیرین دریافت و فرآورده‌های سالم را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار دهد./ایسنا