مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز هشدار داد:

افزایش شدید سرقت شبکه‌های توزیع برق اهواز/باید سیمهای مسی حذف شوند

مدیرعامل توزیع نیروی برق اهواز هشدار داد: وضعیت سرقت شبکه‌های توزیع برق در اهواز و کل خوزستان به نحوی افزایش یافته که دیگر از کنترل خارج شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان حسن کریمی ضمن اعلام این خبر گفت: اگر چه در این خصوص تصمیماتی خیلی خوبی در جلسه شورای تامین استان گرفته شده است ولی این تصمیمات نیاز به حلقه آخری در بحث حذف سیم‌های مسی از شبکه‌های توزیع برق داشت که باید هرچه سریعتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: حذف سیمهای مسی در شهرهای مشهد و شیراز باعث شده است که سرقت شبکه‌های توزیع برق در این شهرها به صفر برسد.

وی مشکلات آیین‌نامه معاملاتی با شرکتها را مانع اصلی تعویض شبکه‌های مسی توزیع برق دانست و یادآور شد: باید با همکاری سازمان بازرسی و حمایت مجموعه استانداری و اداره‌کل مدیریت بحران یک هماهنگی خیلی فوری ایجاد شود تا این مسئله به زودی مرتفع گردد.

کریمی ضمن انتقاد به نبود حتی یک موتور برق ساده در سالنهای کنفرانس ادارات کل دستگاهها و سازمانهای اجرایی در اهواز گفت: فقدان موتور برق در این سالنها باعث می‌شود که در صورت قطعی‌های احتمالی برق یکسری مشکلاتی برای این بخشهای اجرایی در هنگام برگزاری جلسات مهم استانی و ملی تولید شود.

مدیرعامل توزیع نیروی برق اهواز در پایان با بیان اینکه وضعیت شبکه توزیع برق فرودگاه اهواز اکنون در شرایط خطرناکی قرار دارد توضیح داد: این فرودگاه در حال حاضر تنها دارای یک خط جزیره‌ای است که نیاز فوری به خریداری و نصب دو دستگاه ترانس برق دیگر دارد. زیرا اگر فرودگاه دچار بی‌برقی شود به هیچ عنوان کسی توانایی برقدار کردن مجدد آن را ندارد.