بارش‌های امسال در خوزستان پیش‌بینی شده بود

خورنا- کیومرث حاجی زاده امروز دوشنبه در جلسه شورای آب و برق استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان روزهای بسیار سختی را در کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تاکنون به خود دیده است و در این برهه زمانی با مشکلات بسیاری همچون جنگ و سایر بحرانهای کنونی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: در بسیاری از موارد پیگیری به موقع از سوی مسئولان مربوطه از به وجود آمدن بحران‌های بسیاری در سطح استان جلوگیری میکند. هنر یک مدیر تصمیم گیری صحیح و عاقلانه قبل از وقوع موارد ضروری و کاهش خسارات جانبی است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه اولویت سنجی یک خلاء در دستگاههای دولتی استان است؛ تصریح کرد: این خلاء باید به مرور زمان در دستگاهها کاهش یابد و تصمیم گیری‌ها بر اساس مشورت با افراد متخصص انجام شود. به عنوان مثال آمارهای بسیاری در خصوص پر بارش بودن پائیز سال جاری منتشر شد اما تمهیدات لازم از سوی سازمانهای مربوطه انجام نگرفت و همین مسئله مردم استان را با مشکلات عدیدهای رو به رو ساخت.

وی عنوان کرد: مسئولان آب و برق خوزستان برای مشکلات پیش آمده از مردم استان عذرخواهی کنند، مشکلات این حوزه باید هر چه سریعتر حل و بر روی هم تلنبار نشوند. انتظار ما از اعضای شورای آب و برق استان این است که مصوبات این شورا را با جدیت پیگیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت آبگرفتگی معابر در استان پس از بارندگی های اخیر گفت: نباید با بارش یک روز باران وضعیت شهرها بحرانی و رفت و آمد مردم مختل شود؛ حل این معادله سخت نیست. مسئولان آب و برق استان نباید بگذارد تا یک مسئله بحرانی شود سپس نسبت به رفع آن اقدام کنند. با گذشت یک هفته پس از بارندگی هنوز در مناطقی از کلان شهر اهواز آبگرفتی وجود دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه به طور حتم هماهنگی مسئولان در این چنین مواقعی از بروز بحران ها جلوگیری می کند گفت: مسئله قطعی آب در مناطقی از شهر اهواز تا چند ماه آینده مرتفع خواهد شد در همین راستا کانال شکسته شده غدیر در حال بازسازی است و این عملیات در این زمان و به دلیل بارندگی های این چند روز اخیر تسریع خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بارش باران در سال جاری بی سابقه بوده افزود: وضعیت سدهای استان در زمینه آبگیری مناسب است اما در این زمان در سد کارون به دلیل اینکه آبگیری آن در اثر بارش های بالادست رخ می‌دهد مشکلاتی وجود دارد. آب مورد نیاز ذخیره این سد تاکنون تامین نشده و در صورتی که وضعیت این سد ثابت بماند در سال آینده تنش های آبی را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/