مدیر عامل آبفای اهواز:

آب مشترکین رسمی شرکت آبفای اهواز سالم است/ برای کاهش انشعابات غیر‌مجاز باید فرهنگ‌سازی کرد

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز اعلام کرد: تمامی مشترکین رسمی شرکت آب و فاضلاب اهواز از آب سالم بهره‌مند بوده و آب مورد استفاده آنها هیچگونه آلودگی ندارد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان که امروز دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ در اداره‌کل مدیریت بحران استان برگزار شد فردوس کریمی ضمن اعلام این مطلب گفت: البته سالم بودن آب انشعابات غیر‌مجاز را نیز به هیچ عنوان نمی‌توان تضمین کرد زیرا به دلیل بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در اهواز و احتمال اختلاط آنها با مکانهای آلوده، امکان دارد که این اتصالات غیر‌مجاز که گاها از نقاط نامعلوم و احیانا آلوده و به صورت غیراستاندارد به شبکه اصلی متصل می‌شوند در هنگام مکش پمپ‌های خانگی باعث راه یافتن آلودگی‌های اطراف به درون شبکه شده و موجبات آلودگی آب را برای آنها و دیگران فراهم کند.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز خاطر ‌نشان کرد: ما در شرکت آبفای اهواز دارای یک بخش کنترل کیفیت هستیم که این بخش همیشه در حال رصد شرایط کیفی آب بوده و هر جا که احساس شود بحث کیفیت آب شهروندان در حال پایین آمدن است بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

وی یادآوری کرد: به علت یکسری برنامه‌ریزی‌های‌ مناسبی که امسال صورت پذیرفت برخلاف بسیاری از شهرهای کشور که در تابستان گذشته دچار تنش آبی بودند اهواز شرایط نسبتا خوبی را در این ایام پشت سر گذاشت.

کریمی ضمن اشاره به وجود ۳۰ تا ۴۰ هزار انشعاب غیر‌مجاز در اهواز گفت: بحث انشعابات غیر‌مجاز یکی از مشکلاتی در اهواز بوده که برای رفع هر چه بیشتر آن باید از طریق فرهنگ‌سازی اقدام کرد. زیرا روشهای سلبی و قضایی به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز در مورد علت به وجود آمدن تنش‌های آبی اهواز در سالجاری گفت: برخلاف سال گذشته که آب غدیر و آب حیات بدون هیچ کم و کاستی به اهواز منتقل می‌شدند امسال مقداری از آب حیات به روستاهای بالادستی فرستاده شد که این مسئله باعث شد که شبکه آبرسانی شهر اهواز با نقصان‌ دبی و حجمی مواجه شود.

وی در پایان اضافه کرد: البته بحث کم‌آبی آبادان و خرمشهر نیز در تابستان گذشته هم باعث شد که بخشی از سهم اهواز از آب غدیر نیز به این شهرها فرستاده شود که این مسئله نیز سهم اهواز را از آب غدیر کاهش داد.