بهبهان، شهر حمام‌های قدیمی، امروز فاقد حمام عمومی است

خورنا: بهبهان شهر حمام‌های قدیمی امروز فاقد یک حمام عمومی برای مسافران و رهگذران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حمام‌های مکی، طباطبایی و حاج علی، نام‌های آشنایی برای افراد مسن در این شهرند و یادآور مکان‌هایی است که سال‌های زیادی پذیرای مردم برای رعایت امر بهداشت بوده است.

در آن سال‌ها به دلیل اینکه منازل مسکونی فاقد حمام بودند و آبگرمکن و دیگر ملزومات داشتن حمام خانگی فراهم نبود، مردمان این شهر برای رعایت بهداشت فردی به صورت هفتگی یا چند روز در هفته به این مکان‌های عمومی مراجعه کرده و بهداشت شخصی خود را انجام می‌دادند.

اما گویا با مجهز شدن خانه‌ها به حمام خصوصی دیگر نیازی به داشتن حمام عمومی در این شهر احساس نمی‌شود و به جز حمام مکی که امروزه به صورت نیمه‌مخروبه دایر است، بقیه تخریب شده و تغییر کاربری داده‌اند.

البته این تا حدودی طبیعی است که افرادی که در منازل خود حمام خصوصی دارند، دیگر طالب حمام عمومی نباشند اما آیا تمامی کسانی که به این شهر رفت و آمد روزانه داشته و یا آنهایی که به عنوان دوره‌گرد در بهبهان مشغول امرار معاش هستند، نیازی به حمام و نظافت ندارند.

چنانچه رهگذری وارد بهبهان شود یا آنهایی که سر پناهی در این شهر ندارند، نیاز به حمام پیدا کنند باید درب کدام خانه را به صدا در آورند.

به راستی آیا شهرداری چنین نیازی را در شهر بهبهان احساس نکرده است و اگر چنین نیازی احساس شده دلایل عدم تحقق آن چیست، آیا در شهرهای دیگر که چنین اماکنی وجود دارد مردم در منازل خویش حمام خصوصی ندارند.

پس برای تحقق این امر باید هرچه زودتر دست به کار شد تا مسافران شهر باستانی و دارای قدمت بهبهان از حداقل نیازهای خود در یک شهرستان بهره‌مند شوند.

 تلاش‌های خبرنگار فارس در شهرستان بهبهان برای دریافت توضیحات علیرضا بهادری، شهردار بهبهان در این خصوص به نتیجه‌ای نرسید و این مقام مسئول حاضر به پاسخگویی نشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *