امام جمعه شهر چمران: واقع‌نگری خورنا قابل تقدیر است/ برخی رسانه‌ها حرفایم را تحریف کردند/ انتخاب برخی تیترها غیرحکیمانه بود 

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران گفت: متأسفانه در نماز جمعه هفته قبل متن به حاشیه و اصل به فرع و فرع به اصل تبدیل شد. از خورنا و دیگر رسانه‌هایی که واقع‌نگر هستند و مشکلات را به خوبی درک و به سمت رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران گفت: متأسفانه در نماز جمعه هفته قبل متن به حاشیه و اصل به فرع و فرع به اصل تبدیل شد. از خورنا و دیگر رسانه‌هایی که واقع‌نگر هستند و مشکلات را به خوبی درک و به سمت رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

وی با بیان برخی مشکلات این شهر گفت: مردم شهر چمران از وضعیت موجود ناراضی هستند. چرا بندر ماهشهر و بندر امام باید برای اصلاح شبکه فاضلاب از اعتبارات مالی بهره‌مند شوند اما شهر چمران از این بودجه بی‌بهره باشد.

 

هاشمی تصریح کرد: البته از اعتبارات شورای راهبردی بودجه اندکی برای اصلاح شبکه فاضلاب شهر چمران کنار گذاشته شده و انتقادات هفته گذشته بنده نیز حول محور همین موضوع و اعتبارات این شورا بود که به حاشیه کشانده شد.

 

امام جمعه شهر چمران افزود: صحبت‌های بنده در خطبه‌های هفته گذشته حول محور مصوبات شورای راهبردی بود اما برخی رسانه‌ها تیترهایی که انتخاب کردند حکیمانه نبود و از آن رایحه تقابل به مشام می‌رسید. ابداً با برخی اقدامات قضایی مخالف نیستیم و پس از برخورد دستگاه قضایی شهرستان با مفسدان اقتصادی در شهر چمران قاطعانه حمایت کرده و می‌کنم.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه در نماز جمعه هفته قبل متن به حاشیه و اصل به فرع و فرع به اصل تبدیل شد. دغدغه بنده مصوبات شورای راهبردی بود. از خورنا، خبرگزاری مهر و دیگر رسانه‌هایی که واقع‌نگر هستند و مشکلات را به خوبی درک و به سمت رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: نباید در مسائل بنزین روی آتش ریخته شود به اختلافات دامن زد. البته اینها خیالات واهی و باطل است و هرگز به تحقق نخواهد رسید. دستگاه قضایی شهرستان بندر ماهشهر را موفق می‌دانم و از برخورد قاطع با فساد خوشحال هستم.

 

خطیب جمعه شهر چمران متذکر شد: البته برخی مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد اما این اختلافات باعث نمی‌شود ماحصل عملکرد خوب و برخورد با فساد را نادیده بگیریم. بحث ما در مورد مصوبات شورای راهبری شهرستان بود.

 

وی اذعان کرد: سال گذشته هیچ اعتباری از شورای راهبردی به شهر چمران اختصاص پیدا نکرد، امسال نیز در حالی که ماه‌های پایانی سال را سپری می‌کنیم هنوز از این اعتبارات خبری نشده است. چرا ۱۲٫۵ هکتار زمینی که با هزاران دردسر و مکافات از صنایع پتروشیمی به شهرداری واگذار شد به حال خود رها شده است.

 

هاشمی ادامه داد: مردم نیاز به امکاناتی همچون درمانگاه و … دارند. برخی می‌گویند قانون اجازه نمی‌دهد. حدود ۶ ماه پیش جلسه‌ای برگزار و مقرر شد در چهارچوب قانون بین ادارات و دستگاه‌ها برای حل این مشکلات تعامل شود.

 

امام جمعه چمران به پروژه درمانگاه این شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه که در محدوده و متراژ کاملاً معقول کلنگ‌زنی شده بود به دلیل خودخواهی برخی مسئولان شهر چمران به بیرون شهر انتقال داده شد و کسانی که دست به این اقدام زدند باید پاسخگو باشند.

 

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که قرار بود پس از واگذاری زمین‌ها از صنایع پتروشیمی به شهرداری انجام شود استقرار ادارات و سازمان‌ها در شهر چمران بود که مردم مجبور نباشند برای انجام امور اداری خود این همه مسافت را با پذیرش خطر سوانح رانندگی و جاده‌ای تا بندر ماهشهر طی کنند.

 

هاشمی متذکر شد: مشکلات میدان شهرک قدس موسوم به فلکه مرگ و جاده خانه تا کارخانه که هر روز شاهد تصادفات مرگبار در آن هستیم باید هرچه سریع‌تر برطرف شود. مردم نیز باید مطالبه‌گر باشند و در مورد بودجه شورای راهبردی در طول ۵ سال اخیر طلب شفافیت کنند.