۱۰۰ هزار شادگانی زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند

خورنا: مدیرکل صندوق بیمه عشایر و روستاییان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار شادگانی زیرپوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، خیرالله خادمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی بیمه عشایر و روستاییان این منطقه که با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بیمه عشایر و روستاییان به‌عنوان یکی از نهادهای بیمه‌ای آغاز به فعالیت کرده و با عضویت در این صندوق، بیمه روستاییان شادگانی از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از شادگانی‌ها به عضویت بیمه روستایی درآمده‌اند، افزود: این مزایا شامل مستمری، بازنشستگی در دوران کهولت سن، مستمری از کار افتادگی ناشی از بروز حادثه و یا بیماری صعب‌العلاج و مستمری بازماندگان در صورت فوت سرپرست خانوار بوده که بازماندگان قانونی آنها از مزایای حقوق و مستمری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل صندوق بیمه عشایر و روستاییان استان خوزستان خاطرنشان کرد: همه مردان و زنان ساکن مناطق روستایی با داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

وی همچنین عنوان کرد: این دستگاه بیمه‌ای تمام توان خود را صرف ارائه خدمات به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان شهرستان شادگان می‌کند.

خادمی در ادامه افزود: مدیریت بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان استان خوزستان در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی از رسانه‌ها خواست از رسانه‌ها برای یاری بخشیدن به این صندوق کمک کنند و گفت: از رسانه‌های مختلف این شهرستان انتظار می‌رود تا در این خصوص اطلاع‌رسانی مستمر داشته باشند تا این بخش زحمت‌کش و در عین حال محروم نیز مزایای نظام بیمه‌ای بهره‌مند شوند.