سرمربی بسکتبال صنایع پتروشیمی ماهشهر: بازیکنانم به اعتماد به نفس نیاز دارند

خورنا: سرمربی تیم بسکتبال صنایع ماهشهر معتقد است بازیکنانش به اعتماد به نفس نیاز دارند.

علی توفیق درباره وضعیت کنونی صنایع پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: تمرین‌های خوبی داریم و با ترکیب بومی سعی می‌کنیم به بهترین آمادگی برسیم. همه بازیکنان با تمام توان تلاش می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا از تیم راضی باشم. زمانی که زحمت تیم را در تمرین می‌بینم انگیزه پیدا می‌کنم و می‌دانم گام به گام بهتر خواهیم شد. صنایع ماهشهر با استفاده از تمام نیرویش کار می‌کند و امیدوارم بازیکنان نیز به اعتماد به نفس بالا دست پیدا کنند و بتوانند در میدان مسابقه از همه توانایی‌هایشان بهره ببرند.

سرمربی جوان تیم بسکتبال صنایع ماهشهر با اشاره به ترکیب تیمش تصریح کرد: ترکیبی از بازیکنان جوان بومی را در اختیار داریم که در کنار آن‌ها چند مهره باتجربه‌تر حضور دارند. این بازیکنان جوان نیاز به زمان بیشتر دارند تا محک بخورند و تجربه مسابقه به دست بیاورند. آن‌ها تا جایی که می‌توانند تلاش می‌کنند و بازی به بازی هم بهتر می‌شوند. صنایع ماهشهر همانند برخی تیم‌ها مهره‌های بزرگ ندارد اما به جای آن انگیزه و تلاش بازیکنانش را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که صنایع برای بهتر شدن به مهره نیاز دارد یا تمرین؟ به ایسنا گفت: به هر دو نیاز است. اگر سیاست نتیجه‌گرایی باشد به بازیکنان آماده نیاز داریم اما با توجه به سیاست باشگاه که تفکری طولانی مدت دارد و در اندیشه تقویت نیروهای بومی است باید بیشتر تمرین کنیم و مسابقه بدهیم. البته اگر در میان آن‌ها بازیکنانی داشته باشیم که تجربه داشته باشند روند پیشرفت جوانان بهتر است.

توفیق ادامه داد: هم‌اکنون در مناطقی که دچار مشکل هستیم با استفاده از تاکتیک‌های مختلف این ضعف‌ها را پوشش می‌دهیم. هم‌اکنون نیز برای بازیکن خارجی درخواست داده‌ایم و اگر شورای راهبردی موافقت کند و تامین بودجه شود یک بسکتبالیست خارجی نیز جذب خواهیم کرد.

سرمربی صنایع ماهشهر درباره پست این بازیکن خارجی بیان کرد: در دو، سه پست دچار ضعف هستیم که پیشنهادهایمان را مطرح کرده‌ایم. لزوما بازیکن زیر سبد نمی‌خواهیم اما منتظریم تا نظر نهایی معلوم شود.

توفیق درباره دیدار برابر پتروشیمی و شهرآورد ماهشهر نیز بیان کرد: این مسابقه برای بسکتبال دوستان منطقه حساسیت بالایی دارد. پتروشیمی با مهره‌چینی‌هایش نشان داده تفکری قهرمانی دارد و برای برد وارد میدان خواهد شد. از طرف دیگر بچه‌های ما نیز هم از نظر فنی و هم از نظر روحی و روانی آماده‌اند تا رقابتی جذاب به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پایان به مرحله جدید اردوی شاگردانش اشاره کرد و گفت: طی صحبت‌هایی که با آقای مشحون مدیر تیم‌های ملی داشتم نفرات انتخابی را به اردو دعوت کردیم تا کارشان را زیر نظر آقای میتف آغاز کنند. پس از پایان هفته سوم نیز در کنار نوجوانان خواهم بود.

به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال صنایع ماهشهر در هفته سوم لیگ برتر میزبان پتروشیمی بندر امام، دیگر تیم ماهشهری حاضر در سوپرلیگ بسکتبال است.