چهارم آذر یک رویداد عظیم فرهنگی است

خورنا- حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی نوری در آئین گرامیداشت روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت را تعبیر و معنا کرده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، افزود: چهارم آذر یک فرصت مهم فرهنگی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت است و باید بیش از گذشته نسبت به نکوداشت این حماسه بزرگ و معنوی توجه و تاکید داشت.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ بیش از ۵۴ هواپیما به مدت ۱۰۰ دقیقه اندیمشک را بمباران کرد تا طولانی‌ترین بمباران تاریخ دفاع مقدس در این روز ثبت و صدها تن شهید و مجروح شوند و بخش‌های مختلف شهری بمباران و دچار آسیب جدی شوند.

وی گفت: اما این مردم پای انقلاب و اسلام ایستادند و برای دفاع از منطق اهل بیت(ع) و راه ولایت فقیه از هیچ چیز دریغ نکردند و شهدای این حماسه بزرگ و مردمی با لبیک های یا حسین(ع) و در دستان مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: پس از آن نیز این مردم برای دفاع از انقلاب درخشیدند و در دفاع از حرم های متبرک اهل بیت(ع) ایستادگی و در برابر حامیان ترور و خشونت مقاومت و رزمندگان این شهر شهید پرور افتخارات گستردهای را ثبت کردند.

وی گفت: اما این مردم پای انقلاب و اسلام ایستادند و برای دفاع از منطق اهل بیت (ع) و راه ولایت فقیه از هیچ چیز دریغ نکردند و شهدای این حماسه بزرگ و مردمی با لبیک‌های یا حسین(ع) و در دستان مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک به خاک سپرده شدند.

وی افزود: چهارم آذر و دفاع مقدس هر دو بر یک منطق تاکید دارند و آن هم توجه و حرکت در مسیر ولایت فقیه است چرا که با این منطق می‌توان عرصه را برای مقابله با دشمن فراهم و عزت داخلی و برون مرزی خود را بیش از گذشته توسعه بخشیم.

‏انتهای پیام/