پیشگیری مقدم بر درمان/ مسئولان نسبت به رفع نقاط بحرانی و حادثه خیز شهرستان اقدام عاجل نمایند

خورنا | پدرام کسائی: اهمیت شعار “پیشگیری مقدم بر درمان” را می توان در گرفتاری ها و سختی ها بخوبی درک کرد؛ جائی که با خود می گوئیم ” چرا پیشتر اقدامی برای پیش نیامدن مشکلات نکردیم”.

طی چند روزی که گذشت، شهرستان بهبهان بر اثر بارندگی های شدید و بی سابقه ای که بنا بر اظهار فرماندار شهرستان در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده، به مشکلاتی همچون آبگرفتگی، سیلاب، قطع راه دسترسی برخی مناطق روستایی، قطع آب برخی روستاها، خسارت به منازل و مغازه ها در چند نقطه، خسارات کشاورزی، تخریب سیل بند و تهدید جدی شکستن چند بند آبخیزداری مواجه شد.

حساسیت بالای بحران پیش آمده در بهبهان باعث تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور مدیرکل بحران و جمعی از مدیران کل ادارات استان در فرمانداری و بازدید از نقاط بحرانی شد.

در بحران چند روز اخیر، تجربه و مدیریت خوب، حضور میدانی و سرکشی های شبانه روزی فرماندار بعنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در مناطق مختلف شهرستان و فرماندهی صحیح وی باعث هدایت صحیح دستگاه های عضو ستاد بحران باعث شد، تا شاهد کمترین خسارات در بحران ناشی از سیلاب باشیم.

اکنون باید از گذشته درس گرفته و قبل از اینکه فرصت ها از دست برود و بحران جدیدی بهبهان را تهدید کند، با عزم جدی نسبت به رفع نقص نقاط بحرانی، بهسازی نقاط آسیب دیده و تهیه و تکمیل ملزومات مقابله با بحران اقدام شود.

? امیدواریم در بهبهان عزیز هیچ گاه شاهد بحران و خطری برای شهروندان نباشیم، و اگر خدای ناکرده کوچکترین خطری نیز وجود داشت، خیالمان راحت باشد که پیشگیری های لازم از قبل انجام شده، و مدیران بهبهان آمادگی لازم برای مقابله با بحران را دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سهند سلام. دوست عزیز مطالب شما وزین و خوب است اما اگر شما ساکن خاروانا هستین پیشنهاد می کنم سوزه مهم : " « پیشگیری مقدم بر درمان است "» را در جاده خطرناک و وحشتناک خاروانا بکار ببرید و مطالبی انتقادی و راهکاری در این رابطه بنویسید تا مردم و میهمانانی که به این منطقه سفر می کنند با رفع مشکلات این جاده مرگ آفرین و احداث جاده امن در آینده دعاگوی شما باشند. باز متشکریم. دست مریزاد- امیری
  • سهند سلام. دوست عزیز ببخشید من خورنا را خاروانا از توابع ورزقان اهر خوانده بودم. اشتباه شده بود
  • سهند سلام. دوست عزیز ببخشید من خورنا را خاروانا از توابع ورزقان اهر خوانده بودم. اشتباه شده بود پیام فوق