فرماندار بهبهان: بارندگی های اخیر در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده/ بابت مشکلاتی برای همشهریان عزیز پیش آمد، عذرخواهی می کنیم

خورنا | پدرام کسائی: فرماندار شهرستان بهبهان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که شامگاه یکشنبه ۴ آذرماه برگزار شد گفت: سال گذشته حجم بارندگی ها در این فصل بسیار ناچیز و قابل مقایسه با امسال نبوده، بارندگی های اخیر در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده و این نوید بخش بهبود و رونق کشاورزی و دامپروری در شهرستان خواهد بود.

محمد حری گفت: تلاش ما بر این بود با این حجم کم سابقه بارندگی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم، در صورتی که مشکلاتی برای همشهریان عزیز پیش آمد، عذرخواهی می کنیم.

حری افرود: شهرداری و دستگاه های مرتبط در اسرع وقت پس از اتمام بارندگی‌ نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: بزودی ارزیابی عملکرد مدیران را در شرایط بحران مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حری با اشاره به بارندگی های خوب در پائیز سال جاری گفت: نرم سالانه بارندگی ۳۲۵ میلی متر بوده که خوشبختانه تاکنون ۳۰۵ میلی متر بارندگی داشته ایم.

وی در خصوص وضعیت سد مخزنی مارون گفت: ورودی دریاچه سد مخزنی مارون در ساعت ۱۸ امروز ۹۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و در حال حاضر ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد می باشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بهبهان در ادامه گفت: بند آبخیزداری آبخروار با تحمل ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته وکاهش سرعت سیلابی به حجم بیش از ۸ میلیون متر مکعب شهر بهبهان را از خطر سیلاب نجات داد.

وی افزود: با توجه به وسعت هشت هزار هکتاری حوزه آبخیز این بند، و اهمیت این سازه درحفظ شهر ازخطر سیلاب، هم چنین وجود بندهای متعدد کوچک آبخیزداری و دو بند پوزه سنگ و توگوری به حجم ۲ میلیون مترمکعب در بالادست بند آبخروار، و ایجاد خسارت در بندهای فوق الذکر، در آینده نیازمند ترمیم بندهای بالادست، و بند مذکور می باشد.

فرماندار شهرستتن بهبهان در پایان اعلام نمود: امشب هم همه دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی در حالت آماده باش بوده و امکانات خود را در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قرار دهند.