امام جمعه شهر چمران: برخی مسئولان شهرستان بندر ماهشهر از سنگ‌اندازی‌ها و بی‌تقوایی‌ها دست بردارند 

امام جمعه شهر چمران گفت: برخی مسئولان شهرستان بندر ماهشهر به اسم و بهانه قانون سنگ‌اندازی و پروژه‌ها را تعطیل می‌کنند. این پروژه‌ها نیاز مردم شهر است.

 

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با درخواست از مسئولان شهرستان و شهر چمران برای پیگیری جدی تحقق مصوبات شورای راهبردی، اظهار کرد: مصوبات شورای راهبردی شهر چمران و روستاها در حد تخصیص اعتبار نباشد. باتوجه به رسیدن ماه‌های آخر سال، منتظر شروع عملیاتی و سریع پروژه‌ها هستیم.

 

خطیب جمعه شهر چمران متذکر شد: به طور مثال تاسیس هنرستان برای شهر چمران مصوب شده بود که هنوز نه جانمایی و نه کلنگ‌زنی شده است. متاسفانه چند سال است با گفتن تخصیص اعتبار و تعریف پروژه مسئولان شهری را ساکت کرده‌اند، ما منتظر اقدام و عمل هستیم.

 

وی ادامه داد: مسئولان شهر چمران مطالبه‌گر باشند و این موضوعات را با جدیت پیگیری کنند. زمین‌هایی که با تلاش فراوان از صنایع پتروشیمی تحویل گرفته شده و تنها ۲ درصد از ۲۵ درصد سهم و مطالبه شهرداری چمران تحویل شده اما برخی به بهانه قانون سنگ‌اندازی می‌کنند.

 

هاشمی عنوان کرد: کسی موافق کار خلاف قانون نیست اما برخی مسئولان شهرستان به اسم و بهانه قانون سنگ‌اندازی و پروژه‌ها را تعطیل می‌کنند. این پروژه‌ها نیاز مردم شهر است. به خاطر این نیازها مسأله زمین‌ها و واگذاری آنها از پتروشیمی به شهرداری پیگیری شد. دستگاه قضا هنگام پیگیری واگذاری زمین‌ها چه اقدامی انجام داد؟ قدمی در این رابطه برداشت؟ دستگاه قضایی هنگام پیگیری این موضوع چه اقدامی انجام داد؟

 

امام جمعه شهر چمران با اشاره تلویحی به موضوع برخی بازداشت‌ها و دستگیری‌ها در این شهر گفت: در ایام اخیر اتفاقات تلخ اخیری که در این شهر افتاد و دستگاه قضایی شهرستان حتی یک بار نیز حاضر به نشست به مسئولان شهری نشد. از کجا معلوم اطلاعات دستگاه قضایی مکفی بوده است؟ حتی مسجد خانه خدا را نیز با سنگ‌اندازی تعطیل کردند.

 

وی متذکر شد: مردم منتظر خدمات هستند و این هشدار را می‌دهم اگر با این هشدارها اقناع شدند و به خود آمدند که آمدند، در غیر این صورت راه‌های دیگری برای پیگیری این امور وجود دارد. اگر مشکل قانونی وجود دارد پیگیری و نقص‌ها را بر طرف کنید. اما مسأله سنگ‌اندازی موضوع متفاوتی است. امیدواریم خداوند علاوه بر قانون‌مداری، دلسوزی و تقوا و بصیرت نیز به مسئولان ما عطا کند.

 

هاشمی اضافه کرد: احساس می‌کنم در پیگیری مشکلات شهر تنها هستم و در این مدت بیش از ۴ بار استعفا داده‌ام و هر چهار بار با استعفای بنده مخالفت شده است. مردم نیز باید مطالبه‌گر باشند و امام جمعه نباید در پیگیری معضلات و موضوعات مختلف تنها باشد. متأسفانه در برخی امور مطالبه مردمی و اراده‌ای بین مسئولان وجود ندارد.