درصد شرکت مادران بیش از پدران در جلسات انجمن اولیا و مربیان است

مدیر آموزش و پرورش هندیجان با بیان اینکه در جلسات انجمن اولیا و مربیان این شهرستان ۲۰ درصد آقایان و ۸۰ درصد خانم ها حضور پیدا می کنند گفت: به دنبال توازن و تشویق شرکت پدر و مادر دانش آموز در این جلسات هستیم.

محسن محسنی نژاد پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: این شهرستان دارای ۷۳ مدرسه و ۹ مرکز پیش دبستانی است که ۶۳ مدرسه و هفت مرکز پیش دبستانی حد نصاب لازم برای تشکیل انجمن اولیا و مربیان را داشته و این انجمن ها را با حدود ۴۲۰ عضو تشکیل داده اند.

وی گفت: حد نصاب لازم برای تشکیل این انجمن ها ۱۰ دانش آموز است و برای مدارس تا ۳۰۰ دانش آموز دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل بوده و به ازای افزایش هر ۵۰ دانش آموز یک عضو به این تعداد اضافه می شود.

مدیر آموزش و پرورش هندیجان تاکید کرد: تشکیل جلسه به صورت مرتب و هر دو هفته یک بار، بررسی مشکلات دانش آموزان، مشارکت، تصمیم گیری، نظارت بر نحوه جذب کمک های مردمی، نظارت برتشکیل کلاس های تقویتی و جبرانی از عمده فعالیت هایی های این انجمن ها در طول سال تحصیلی است.

محسنی نژاد گفت: اولیای دانش آموزان(پدر و مادر)باید در جلسات این انجمن ها شرکت کنند و نباید آن را صرفاً بر عهده دیگری(پدر یا مادر) جهت حضور در جلسات قرار دهند.

وی تاکید کرد: جایگاه واقعی این انجمن ها و حضور والدین(پدر و مادر) در جلسات آن در بین خانواده ها شناخته نشده و نگرش برخی خانواده ها نسبت به این انجمن ها صرفا مسائل مادی و مالی است که صحیح نیست.

وی افزود: آگاه کردن والدین از جایگاه خود بسیار مهم بوده و اتحاد بین اولیا و مربیان و مدرسه، زمینه ساز رفع مشکلات دانش آموزان است و می تواند به آموزش و پرورش در تربیت انسان هایی کارآمد برای جامعه کمک کند.