آموزش مدیریت پایانه های نفتی در بندرامام خمینی(ره)

خورنا|باقر گل فر:دوره آموزشی مدیریت پایانه های نفتی بنادر با هدف ارتقای ایمنی در عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی طی آبان ماه سال جاری به میزبانی مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره  به اهمیت تخلیه و بارگیری محمولات فرآورده های نفتی در بنادر و فعالیت پایانه های اختصاصی این نوع کالا در مجتمع  بندری امام خمینی(ره) بیان داشت: طی این دوره که با حضور سی نفر از کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر و شرکت های بخش خصوصی  به مدت سه روز برگزار گردید، تازه ترین اصول و استانداردهای عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی با حضور کارشناس خبره حمل و نقل دریایی کشور  بحث و بررسی شد.

ایرج مدیری در ادامه افزود: بازدید از صنایع نفتی همجوار و پایانه های تخلیه و بارگیری مواد نفتی فعال در این مجتمع بزرگ بندری به منظور آشنایی با فرآیند عملیاتی انبارش، تخلیه و بارگیری ایمن فرآورده های نفتی از بخش های عملی این دوره ی آموزشی بود که در کنار مرور مباحث نظری صورت پذیرفت.

وی همچنین با اشاره اهمیت روزافزون تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در زنجیره جابجایی کالا و لزوم ارتقای کیفی حمل و نقل این نوع محمولات تصریح کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران از ترانزیت محمولات فرآورده های نفتی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش، لزوم فراگیری و ارتقای دانش حرفه ای در حوزه عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی بیش از پیش احساس می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی همچنین حرکت به سمت تخصصی تر شدن بنادر و بهره گیری از دانش روز  برای ارائه خدمات  با کیفیت به منظور جلب رضایتمندی صاحبان کالا را از اهم اهدافی برشمرد که در پی برگزاری این دوره  آموزشی تخصصی دنبال می شود.

یادآور می شود با توجه مشارکت قابل توجه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل فرآورده های نفتی به لحاظ مزیت های کم نظیر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی، بندرامام خمینی(ره) طی سال های اخیر از بنادر پیشگام کشور درانبارش، تخلیه و بارگیری این نوع محمولات به شمار می رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *