هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان برگزار شد 

 هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان، دوشنبه ۲۸ آبان ماه سال جاری، هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی سال ۹۷ در سالن جلسات فرمانداری به ریاست کورش مودت فرماندار شهرستان و دبیری دکتر احسان صفائی سرپرست شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات شهرستان هندیجان به عنوان اعضاء این شورا برگزار شد.

این جلسه بر محور هفت موضوع اصلی شامل بررسی مصوبات پیشین،  راه اندازی کانون سلامت محلات، بررسی وضعیت بهداشتی مدارس بخصوص بوفه ها، ادامه هرس درختان کنوکارپوس، انجام معاینات دوره ای و اخذ کارت سلامت شغلی جهت عوامل اجرایی پسماند، مسائل و مشکلات بیمارستان شهداء، هفته دیابت و هفته ایدز، برگزار شد.

 فرماندار هندیجان در صحبتهای خود اظهار داشت: با توجه به حضور فعال خیرین در عرصه سلامت شهرستان، امیدواریم نهایت توجه و استفاده، در جهت رفع کمبودها و نواقص بخش سلامت شهرستان، خصوصا در بیمارستان شهداء هندیجان، از جانب شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت گیرد.

 مودت در زمینه جلسات و کارگروههای ایدز که با حضور تمامی ادارات باید برقرار شود، بیان داشت: کارگروه ایدز مصوبه وزارتی است و اجرای درست و دقیق برنامه ها و دستورات این کارگروه، جزء برنامه های اصلی میباشد که در سطح کلان دولت و استانداری ها مورد پیگیری میباشد، از تمام روسای ادارت انتظار میرود این کارگروه رو جدی بگیرن و در اجرای برنامه های آن ازجمله برنامه های آموزشی، دقت و توجه لازم را داشته باشند.

 دکتر صفائی در این جلسه عنوان کرد: کانون سلامت محلات یکی از طرحهای مهم در سطح کشور است که جهت اجرا به همکاری جدی ادارات و مردم نیاز دارد.

 وی در ادامه تصریح کرد: کانون سلامت محلات یک برنامه مردم محور و مردم نهاد است، با هدف جمع بندی مشکلات بخش سلامت در سطح محله و شهرستان و انتقال آن به شبکه بهداشت و درمان جهت رفع آن مشکلات و بهبود وضعیت سلامت.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان در بخش دیگری به نیاز شهرستان به خون از طریق سازمان انتقال خون اشاره کرد و بیان داشت: تلاش و پیگیری های متعددی جهت برقراری تفاهم نامه با شهرستان ماهشهر در راستای حمایت و مساعدت به شهرستان هندیجان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است که بتوان بخش تالاسمی را نیز تجهیز و راه اندازی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *