سنجش رضایتمندی مشتریان پتروشیمی فجر در سال ۹۶

خورنا|باقر گل فر:مشتریان از مهمترین ذینفعان ومنابع بازگشت سرمایه سازمان ها هستند.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فجر ، توجه به این بعد از ذینفعان با تدوین برنامه پایش و سنجش رضایت مشتریان بصورت سالیانه در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بنابه این گزارش: سنجش و پایش مشتریان با هدف آگاهی و شناسایی اختلاف ارزش درک شده مشتریان از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت،بخش بندی مشتریان و تعیین اهمیت هر مشتری در سودآوری سازمان و تعیین سطح رضایت کلی مشتریان انجام می گردد و از آن در تعیین” نقشه راه”  برای ایجاد شرایط سودآوری پایدار سازمان استفاده می شود.

در همین راستا، برنامه سنجش رضایت مشتریان سال ۹۶ توسط امور بازرگانی در مدت چهار ماه انجام شده و نتایج حاصله در شورای راهبردی سازمان گزارش شد که انتظار می رود نتایج این پایش به شناخت جایگاه و اهمیت هر یک از مشتریان در سودآوری بلند مدت سازمان و تخصیص بهینه منابع در راستای افزایش رضایت آنها منجر گردد.

تحلیل و مقایسه داده های جمع آوری شده از نظر سنجی سال ۹۶ نشان می دهد که مهمترین اولویت مشتریان، تشکیل جلسات مشترک،گردهمایی و نشست تحصصی با آنهاست. همچنین امتیاز بندی و ایجاد تمایز ،اولویت دوم نیازهای مشتریان بوده است.

بر این اساس مهمترین اولویتهای افزایش رضایت مشتریان شناسایی شده و اقدامات لازم برای افزایش رضایتمندی آنان در دستورکار قراردارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *