نگاهی به انتصابات اخیر در خرمشهر

دادستان، امپراطور را هم برد

عباس مدحجی: سه روز بعد از تودیع علیرضا باوی دادستان سابق عمومی و انقلاب خرمشهر، محمد محسنی قلعه قاضی مدیر کل بندر و کشتیرانی خرمشهر نیز تودیع شد تا دایره ی انتصابات جدید در خرمشهر فراخ تر گردد.

 

طی یک هفته ی گذشته انتصابات مختلفی با دلایل گوناگون در حوزه های مختلف خرمشهر صورت گرفت که شاخص ترین آنها در دادستانی ، باشگاه کارون اروند ، بندر و سازمان منطقه آزاد اروند بودند.

علیرضا باوی در دادستانی عمومی و انقلاب خرمشهر پس از هفت سال جایش را به حمید مرانی از دشت آزادگان داد تا بازرس ویژه سازمان بازرسی کشور شود. در سازمان منطقه آزاد اروند هم محمد ادیب کیا جای محمد نظارت را در مدیریت توسعه تجارت این سازمان گرفت تا نظارت باقی روزهای بازنشستگیش را واقعا بازنشسته شود. تیم فوتبال کارون اروند هم که در سراشیبی جدول لیگ دست یک کشور قرار دارد هومن افاضلی از نفت تهران را جایگزین اکبر میثاقیان کرد تا شاید نتایج بعدی را بهبود بخشد.

اما قابل توجه ترین تودیع و معارفه هفته شاید خداحافظی محسنی قلعه قاضی از بندر خرمشهر باشد. محمد محسنی قلعه قاضی در حالی جایش را به نورالله اسعدی از گناوه داد که پیش از این زمزمه های اختلافش با عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر به رسانه هم کشیده شده بود. سامری که در چند مصاحبه ی اخیرش مستقیما محسنی را امپراطوری غیربومی و ناکارآمد خطاب کرده بود ، تلویحا نشان داده بود که تمایلی برای ادامه حضور امپراطوری دیگر در قلمروش را ندارد.

محسنی البته ضمن دفاع از عملکردش و انتشار گزارشی از اقدامات یکساله اش، در مراسم تودیعش گفت: بنده را کسی از مدیریت بندر خرمشهر عوض نکرد و براساس تغییرات معمول بود و مدیر جدید هم وامدار کسی نخواهد بود.

با این اوصاف بنظر میرسد خرمشهر طی روزهای آینده باید منتظر تغییرات دیگری هم باشد. قانون منع بکارگیری بازنشستگان از یک سو ، اختلافات عبدالله سامری با مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از سوی دیگر دلیل این پیشبینی ست. همچنین از فرمانداری هم خبر میرسد که تغییراتی در راه است. با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس هیچ بعید نیست این تغییرات در راستای بازکردن جاده ی مجلس باشد.