فرماندار بندر ماهشهر:

خوزستان گرفتار مصیبت بزرگی به نام بروکراسی اداری است/ عملیات اجرایی باغ‌موزه محیط زیست بندر ماهشهر آغاز شده است/ فرهنگسرای دکتر قیصری دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار بندر ماهشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه فرهنگسرا و باغ‌موزه محیط زیست این شهرستان آغاز شده است.

محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: پروژه باغ‌موزه محیط زیست بندر ماهشهر که در تفاهم‌نامه‌ای در مرداد ماه سال ۹۵ مصوب شده بود و قرار بود ظرف مدت ۴۰ ماه به سرانجام برسد بنا به دلایلی نامشخص تاکنون بر زمین مانده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی این پروژه از مدتی پیش آغاز شده و چهار شرکت پتروشیمی کار ساخت بخش‌های مختلف این باغ موزه را بر عهده خواهند داشت. تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته و شرکت نوید زرشیمی بخش عمده ساخت این پروژه را برعهده خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه حتی یک ریال نیز از اعتبارات شورای راهبردی هزینه نخواهد شد و چهار شرکت پتروشیمی از جمله نویدزرشیمی بخش‌های مختلف این باغ‌موزه محیط زیست را عهده‌دار شده‌اند.

بیرانوند با تقدیر از اقدامات عام‌المنفعه شرکت نویدزرشیمی، گفت: این شرکت چندین پروژه مهم و عام‌المنفعه را در شهرستان اجرا کرده و آمادگی لازم برای احداث یک هنرستان دیگر را نیز دارد. اما مدیران این شرکت از بروکراسی اداری موجود در خوزستان گله‌مند هستند.

وی ادامه داد: بروکراسی اداری در خوزستان بسیار دست و پا گیر است و این مشکل و مصیبت بزرگی است که استان گرفتار آن شده و جلوی اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها را گرفته است.

فرماندار بندر ماهشهر در ادامه به پروژه فرهنگسرای دکتر ابراهیم قیصری نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و افتتاح این فرهنگسرا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و به احتمال فراوان دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیرانوند در پایان متذکر شد: مبلغ ۲ میلیارد ریال نیز برای انشعاب برق این فرهنگسرا در نظر گرفته شده اما در محاسبه مبلغ مورد نیاز برای انشعاب آب قیمت بسیار بالایی اعلام شده که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم. آبفا نیز در این ارتباط متعهد به همکاری شده است.