مدیر جدید منابع طبیعی بهبهان منصوب شد

خورنا | پدرام کسائی:  طی حکمی از سوی احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، کمال موحدی اصل به سرپرستی اداره منابع طبیعی بهبهان منصوب شد.


بعد ازظهر امروز (شنبه ۲۶آبان) جلسه شورای کشاورزی شهرستان بهبهان به ریاست محمد حری فرماندار بهبهان و با حضور مهندس مطیعی مدیرکل منابع طبیعی خوزستان تشکیل گردید، و در این جلسه مدیر جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهبهان معرفی و از زحمات جمال موسویان مدیر پیشین منابع طبیعی بهبهان تقدیر شد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در این مراسم گفت: امروز بحران اصلی در جهان، بحران محیط زیست است که کشور ما هم از این قائده مستثنی نیست.مسائل زیست محیطی به صورت زنجیره ای به هم ارتباط داشته و تمامی شئون زندگی انسان ها را تحت تاثیر خود دارد، بنابراین امروزه مسئله حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دیگر یک مسئله لوکس و تفننی نبوده و به ادامه حیات تک تک ما وابسته است.

مطیعی با اشاره به اینکه چالش های زیست محیطی یک منطقه محدود به همان مکان نبوده و تاثیرات فرامنطقه ای دارند گفت: به عنوان نمونه ریزگردهای استان خوزستان منحصر به خوزستان نبوده بلکه تمامی کشور بخصوص غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

وی در ادامه  گفت: دو دلیل عمده تغییر اقلیم و دلایل انسانی نقش موثری بر تخریب سرزمین دارند.که در رابطه با علت دوم نقش مخرب دستگاههای اجرایی غیرقابل انکار است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان ضمن تاکید بر نقش ویژه شهرستان بهبهان در منابع طبیعی خوزستان گفت: وجود جنگل های زاگرس، اجرای پروژه های جنگل کاری، آبخیزداری و … از سال ۶۹ تا کنون بهبهان را در جایگاه ممتاز و ویژه ای در حوزه منابع طبیعی قرار داده است.

در این مراسم سید جمال موسویان نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد شش ساله خود در شهرستان بهبهان گفت: شهرستان بهبهان دارای۱۴هزار هکتار جنگل طبیعی، ۱۶هزار هکتار بیشه زار و همچنین ۲۱۰هزار هکتار مرتع می باشد.

موسویان افزود: در شهرستان بهبهان از سال۶۴ تا کنون ۲۸۰ بند آبخیزداری بزرگ و کوچک احداث شده که طی سال جاری ۵ بند آبخیزداری به صورت همزمان و ۶۱۵ هکتار جنگلکاری با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی وتملک داراییهای سرمایه ای در شهرستان بهبهان در دست اجرا است.که نتیجه آن ایجاد اشتغال و جلوگیری از سیل و فرسایش و رسوب است.

لازم به ذکر است که سیدجمال موسویان مدیر پیشین منابع طبیعی بهبهان در حال حاضر با سمت معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی خوزستان مشغول به خدمت می باشد.

موحدی اصل (سرپرست جدید اداره منابع  طبیعی و آبخیزداری بهبهان) پیش از این سمت معاونت اداره منابع طبیعی شهرستان بهبهان را عهده دار بود.