حذف عرضه کیسه های نایلونی در نانوایی های بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: دانشکده علوم پزشکی بهبهان در اطلاعیه ای از طرح جمع آوری کیسه های پلاستیکی از سطح نانوایی‌های بهبهان خبر داد.


در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اثرات سوء محیط زیستی و بهداشتی عرضه نان تازه در کیسه‌های پلاستیکی، و در راستای حفظ محیط زیست، سلامت شهروندان و تلاش در جهت تحقق شعار جهانی “دنیای عاری از کیسه‌های پلاستیکی” ، گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با همکاری جمعیت فعالان محیط زیست بهبهان اقدام به جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از سطح نانوایی‌ها و جایگزینی کیسه های پارچه ای نموده است.

با توجه به ابلاغ این دستورالعمل از سوی اتحادیه نانوایان شهرستان به تمامی نانوایی‌ها سطح شهرستان، از این پس ارائه نان در کیسه‌های پلاستیکی از سوی نانوایی‌ها تخلف محسوب می شود.

شهروندان گرامی می‌توانند هرگونه تخلف مشاهده شده را با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت در میان بگذارند.

جهت اجرای هر چه دقیق‌تر این طرح تمامی نانوایی های سطح شهرستان از سوی بازرسان بهداشت محیط به صورت ضربتی مورد رصد قرار خواهند گرفت.
همچنین از شهروندان عزیز خواهشمندیم در جهت اجرای مطلوب طرح و حفظ سلامتی خود بهنگام مراجعه به نانوایی پارچه ی تمیز به رنگ روشن و بهداشتی همراه خود برده و یا از طریق همان نانوایی اقدام به تهیه کیسه پارچه ای نمایند.