میزان تولید بذر گندم در اتحادیه های تعاون روستایی اندیمشک به ۲ هزار تن رسید

خورنا- گندم یکی از مهم‌ترین منابع غذایی و تولیدات کشاورزی کشور بوده و در استقلال اقتصادی و توسعه اجتماعی ایران اسلامی در طول سال‌های اخیر سهم به خصوص و چشم گیری را به خود اختصاص داده است.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان واقع شده و امروز این شهرستان در حوزه تولید بذر گندم گام‌های جدی و مهمی را برداشته است تا علاوه بر سهولت دسترسی کشاورزان استان در تأمین بذر مورد نیاز گندم، زمینه برای توسعه اقتصادی و گسترش صادرات این محصول مهم کشاورزی در استان خوزستان فراهم گردد به همین جهت با رئیس تعاون روستایی اندیمشک به گفت وگونشسته‌ایم.

شهرستان اندیمشک به یکی از مهم‌ترین تامین و تولید کنندگان بذر گندم در استان خوزستان تبدیل شده است

خشایار حسینی فر ، اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته شهرستان اندیمشک به یکی از مهم‌ترین تامین و تولید کنندگان بذر گندم در استان خوزستان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود پاییز امسال بیش از ۷۰ هزار تن بذر گندم در اراضی کشاورزی استان خوزستان مورد استفاده قرار گردد، افزود: امسال بیش از ۱۳ هزار تن بذر گندم در شهرستان اندیمشک تولید و در اختیار کشاورزان شهرهای مختلف استان خوزستان قرار می‌گیرد.

رئیس تعاون روستایی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که شهرستان اندیمشک۲۰ درصد بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان خوزستان را تأمین می‌کند، عنوان کرد: بذر گندم تولید شده در شهرستان اندیمشک از نوع مرغوب بوده و در اختیار ۱۳ مرکز توزیع بذر گندم استان خوزستان قرار می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود امسال ظرفیت تولید بذر گندم در اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستان اندیمشک به حدود ۲ هزار و یک صد تن برسد

وی با بیان اینکه مازو، حسینیه، سرخکان و شهر آزادی و چم گلک، کوی پنج مرکز دریافت بذر گندم شهرستان اندیمشک هستند، گفت: بذر گندم تولیدشده در شهرستان اندیمشک در اختیار کشاورزان استان خوزستان از جمله کشاورزان شهرستان‌های کارون، خرمشهر، شادگان، رامهرمز و ایذه نیز قرار می‌گیرد.

حسینی فر با اشاره به این که پیش بینی می‌شود امسال ظرفیت تولید بذر گندم در اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستان اندیمشک به حدود ۲ هزار و یک صد تن برسد، بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفته و تا پایان فصل کشت امسال ۶۰۰ تن دیگر میان کشاورزان بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک توزیع می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه امسال و به صورت کلی ۳۸۰۰ تن بذر گندم به جهت تولید محصولات کشاورزی در اختیار کشاورزان شهرستان اندیمشک قرار می‌گیرد گفت: اندیمشک به یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان بذر گندم با کیفیت در استان خوزستان تبدیل شده است و این شهرستان آماده تأمین نیازهای کشاورزان استان و توسعه تولیدات خود در این زمینه است.

توزیع بذر گندم در کشور مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است

رئیس تعاون روستایی شهرستان اندیمشک با بیان اینکه سهمیه بذر گندم شهرستان در اختیار کشاورزان دو بخش مرکزی و بخش الوار گرمسیری قرار می‌گیرد، ادامه داد: امسال بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم برای توزیع بین کشاورزان شهر آزادی اختصاص یافته که یک هزار و ۷۰۰ تن توسط بخش خصوصی و ۲۰۰ تن دیگر نیز توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستان اندیمشک تولید و توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم در اختیار کشاورزان بخش الوار گرمسیری قرار می‌گیرد که ۴۷۶ تن از این میزان مربوط به اتحادیه‌های تعاون روستایی و هزار و ۲۸۰ تن دیگر نیز مربوط به بخش خصوصی است.

حسینی‌فر با عنوان کرد: برای تولید و توزیع گندم در شهرستان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و اتحادیه های تعاون روستایی شهرستان اندیمشک با همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان پیگیری های جدی و گسترده‌ای را در این زمینه به اجرا رسانده است.

وی عنوان کرد: امسال طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای هر هکتار از اراضی کشاورزی اختصاص یافته به تولید گندم دیم یک صد کیلوگرم بذر و برای کشت گندم آبی در کشور و برای هر هکتار ۱۸۰ کیلوگرم بذر گندم تعیین و اختصاص یافته است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان اندیمشک بیان کرد: گندم و بذر آن یک محصول مهم غذایی برای کشور بوده و به همین جهت از تمام ظرفیت‌های خود به جهت توسعه کشت و تامین بذر مورد نیاز کشاورزان استان خوزستان استفاده می کنیم تا در این زمینه خدمات مورد نیاز کشاورزان تامین گردد.

انتهای پیام/