۲ بُهله پرنده شکاری از قاچاقچی پرندگان کشف شد

خورنا- سعید عیدی‌گماری عنوان کرد: با همکاری مشترک نیروی انتظامی و اداره محیط زیست اندیمشک، دو بُهله پرنده شکاری راسته شاهین‌سانان از یک خودروی سواری کشف و ضبط شد.

وی افزود: صید و حمل پرندگان شکاری از مصادیق قاچاق محسوب و با متخلفان برابر قانون برخورد و به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: در همکاری نیروی انتظامی و اداره محیط زیست اندیمشک دو بُهله پرنده شکاری از یک دستگاه خودروی سواری ضبط و فرد متخلف نیز بازداشت شد.

وی با اشاره به بازداشت قاچاقچی پرندگان شکاری با همکاری نیروی انتظامی افزود: فرد مذکور پس از تکمیل پرونده و با حکم مقام قضایی روانه زندان شد.

عیدی‌گماری با اشاره به کشف دو بُهله پرنده شکاری شاهین و دلیجه تصریح کرد: این پرندگان در فصل پائیز به استان خوزستان مهاجرت کرده و در زمره پرندگان حمایت شده محسوب می‌شوند.

وی، نقش این پرندگان را به‌دلیل قرار گیری در راس هرم زیستی حائز اهمیت دانسته و اظهار کرد: نقش برخی از این پرندگان در کنترل جوندگان موذی و کنترل هرز آب‌ در اراضی نقش موثر ایفا می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: هدف از شکار پرندگان شکاری در راسته‌ شاهین‌سانان قاچاق به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس با هدف قوش بازی و کسب مبالغی بالغ بر بازه ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان ارزش معامله دارند.

انتهای پیام/