سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان افتتاح شد/ برخورد زننده کادر برگزاری جشنواره با خبرنگاران

در آیینی با حضور مسئولین شهری و استانی و هنرمندان، سی امین جشنواره ی تئاتر استان خوزستان در بندرماهشهر افتتاح شد.

به گزارش خورنا، عصر امروز ۲۴ آبان با حضور فرماندار، نماینده بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین استانی و شهری در حسینیه ی ثارالله(ع) بندرماهشهر، سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان افتتاح شد.

فرماندار بندرماهشهر در آیین افتتاحیه ی سی امین جشنواره تئاتر خوزستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به مقوله هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر اهمیت ویژه ای داده است. دولت اعتقاد راسخ دارد که در جامعه باید شور و نشاط اجتماعی به وجود بیاید.

بیرانوند ادامه داد: شهرستان بندرماهشهر به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و امکانات همواره میزبان جشنواره های ورزشی، فرهنگی و هنری بوده است. برگزاری چندین جشنواره در یکسال از عهده ی هر شهرستانی بر نمی آید اما ما در سال میزبان چندین جشنواره در بندرماهشهر هستیم.

فرماندار بندرماهشهر افرود: میزبانی این جشنواره از ۵ ماه پیش به بندرماهشهر سپرده شد. در این چهار روز شهرستان بندرماهشهر میزبان بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۹ گروه هنری از ۶ شهرستان است.

بیرانوند تاکید کرد: این قول را میدهم که تا پایان امسال فرهنگسرای شهرستان به بهره برداری برسد و چند پروژه ی جدید از جمله فرهنگسرای بندرامام و یک کتابخانه در شهرک مدنی کلنگ زنی شود و سیستم دیجیتال صدا وسیمای شهرستان هم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

یاقوت پور دبیر جشنواره نیز در این خصوص به خبرنگار خورنا گفت: در این جشنواره شاهد اجرای ۹ گروه هنری برتر تئاتر از شهرهای مختلف استان هستیم که از امروز تا روز شنبه شاهد سه اجرای نمایش در شهرستان بندرماهشهر و شهر بندرامام خمینی (ره) هستیم. ۲ اثر برتر از این ۹ اثر به تئاتر بین المللی فجر معرفی خواهند شد.

علی گلمرادی، نماینده ی بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاحیه سی امین جشنواره ی تئاتر خوزستان گفت: مسئولین کشوری نسبت به استان خوزستان که ۸۰ درصد هزینه های کشور را تامین می کند و پایتخت انرژی کشور است، کوتاهی کرده اند.

گلمرادی ادامه داد: اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به سطح استان اکتفا نکرد و در سطح کشور نیز برنامه هایی را به خوبی اجرا کردند و ظرفیت های خوزستان را به نمایش گذاشتند. در بین همه ی مولفه های هنر، نقش هنر تئاتر برجسته تر است.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بپذیریم اگر میخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید عیب ها و ایرادات را صراحتا بیان کنیم تا تمام توانمندی ها را برای حل مشکلات به کار ببریم.

گلمرادی در پایان تصریح کرد: از مسئولین استان تقاضا دارم که جامعه ی هنرمندان که نیاز به توجه ویژه و خاص دارند را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است جشنواره ی تئاتر استان خوزستان از ۲۴ تا ۲۷ آبان در شهرستان بندرماهشهر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است اصحاب رسانه بندرماهشهر با مراجعه به پلاتو مرحوم امین کاکولکی قصد تهیه ی خبر و گزارش از اجرای تئاتر قرن را داشتند که با رفتار ناپسند تیم اجرایی، این امر میسر نشد. به همین دلیل خبرنگاران بندرماهشهری تا روز پایان جشنواره، از پوشش خبری این فستیوال خودداری خواهند کرد.