بهبهان، شهری با چند نیروگاه، ولی فاقد ناحیه برق مستقل

خورنا | پدرام کسائی: صبح امروز سه شنبه ۲۲ آبانماه، آئین افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان بهبهان با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو انجام شد.

 

 

محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان در این مراسم خطاب به وزیر نیرو گفت:

شهرستان بهبهان با دارا بودن سه نیروگاه ( مارون ، آریوبرزن و سیکل ترکیبی) و مصرف کننده های بزرگی همچون پالایشگاه بید بلند یک ، پالایشگاه خلیج فارس و کارخانه سیمان و … متاسفانه زیر مجموعه برق ناحیه شرق است ؛ علی رغم دستور جناب عالی درخصوص مستقل شدن تحت عنوان برق ناحیه ارجان ،این مهم هنوز عملیاتی نشده و نیاز به دستور و تاکید مجدد دارد.

بهبهان یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری منطقه است و تولیدات بسیاری از جمله خرما ،گل نرگس و … از ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که نیاز به توجه دارد. شهرستان ما به لحاظ آب های زیر زمینی ایستابی بالایی دارد و این امر موجب بروز مشکلاتی از جمله آب گرفتگی زیر زمین منازل شده است، دستور بفرمایید از این ظرفیت جهت بهره بردن در حوزه باغداری و کشاورزی از طریق حفر چاه استفاده کنیم.

شهرستان بهبهان دارای سه رودخانه است که رودخانه خیر آباد معروف به آب شیرین و رودخانه زهره با هم تلفیق می شود ، رودخانه زهره دارای Ec بالایی است که باید با رودخانه خیر آباد که Ec مناسبی دارد ترکیب شود تا برای کشاورزی قابل استفاده شود ؛ سد کوثر بر روی رودخانه خیر آباد است در شرایطی که ما نیاز به آب داریم بدلیل فرآیند طولانی اخذ تخصیص آب مشکلاتی را برای ما بوجود می آورد ، دستور بفرمایید حق آبه شهرستان تعیین و مدیریت آن در اختیار شهرستان باشد.

منطقه ما چند سالی است که دچار خشکسالی و کمبود بارندگی شده و با وجود ظرفیت های ما در حوزه کشاورزی بویژه وجود ۱۴۰۰ هکتار نخیلات دستور بررسی و در صورت امکان مجوز چاه های خشکسالی را صادر بفرمایید و چاه های غیر مجازی که در بخش زیدون وجود دارد چون فقط یک فصل کشت انجام می شود فرجه ای چند ساله داده شود تا شرایط کم آبی و بحران را سپری کنیم.

راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و حضور جناب عالی را تبریک می گوییم اما پیمانکارانی در این پروژه فعالیت داشته اند که بدهکار مردم هستند و نگرانی هایی را در این حوزه بوجود آورده اند ؛ دستور بفرمایید با پیمانکاران تسویه حساب تا مطالبات مردم و طلبکاران پرداخت شود.

 

دکتر اردکانیان وزیر نیرو در پایان این مراسم ضمن حضور در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه توضیحاتی ارائه داد که در کلیپ زیر ارائه خواهد شد: