کامیونداران بهبهانی، چشم انتظار تاسیس پایانه باربری و پارکینگ

خورنا | پدرام کسائی: شهرستان بهبهان بعلت قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک نزدیک به دریا و بنادرتجاری، و همچنین محل تلاقی استان خوزستان (بعنوان استان مادر در تولید محصولات نفت، پتروشیمی و صنایعی همچون فولاد، سیمان و …) با استانهای بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، یکی از شهرهای مهم استان از لحاظ صنعت حمل و نقل می باشد.

وجود بیش از ۱۵۰۰ دستگاه کامیون که تعداد ۹۰۰ دستگاه آن در تعاونی کامیون داران به ثبت رسیده است، جهت خدمات رسانی به صنعت داخلی شهرستان از جمله کشاورزی و صنایع معدنی همچون کارخانه سیمان از سوئی و سرویس دهی به بندر امام خمینی(ره) بعنوان بزرگترین بندر تجاری ایران که در فاصله کم زمینی با بهبهان قرار دارد، صنعت حمل و نقل را در بهبهان اهمیت دوچندان داده است.

رانندگان شریف بخش حمل و نقل در بهبهان بارها ثابت کرده اند که بدور از هیاهو و مسائل حاشیه ای به دنبال خدمات رسانی مطلوب به مردم و اقتصاد کشورشان بوده اند، هرچند دغدغه های به حقی نیز دارند که لازم است مسئولان نسبت به رفع آنها همت گمارند.

از جمله مسائلی که اتحادیه کامیونداران طی سال های اخیر به جد خواستار حل آن بوده است، احداث پایانه باربری و پارکینگ خودروهای سنگین است، امری که به غیر از رانندگان بسیاری از شهروندان نیز خواستار تحقق آن از سوی مسئولین هستند.

رانندگان خودروهای سنگین که کامیون آنها بارشده جهت یک شب استراحت در شهرشان با مشکلات بسیاری دچار هستند.

با توجه به نبود پارکینگ خودرو سنگین، راننده باید در خیابانهای بهبهان با عرض بسیار کم تردد نماید و کامیون خود را در نزدیک ترین محل به منزل خود پارک نماید، که این امر خطرات بسیاری برای شهروندان داشته و گاهاً کامیون مورد سرقت بار قرار گرفته و یا به خودرو خسارت وارد می کنند، و در نهایت چنانچه راننده کامیون شانس نداشته باشد از سوی پلیس راهنمائی و رانندگی بعلت تردد در شهر جریمه خواهد شد.

حال پس از مدتها پیگیری و جلسات مکرر و نامه نگاری های صورت گرفته با مسئولین مختلف، استاندار خوزستان به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و فرماندار شهرستان بهبهان دستور احداث پایانه باربری و پارکینگ خودروهای سنگین را داده، که موجی از امید و شادی را در رانندگان خودروهای بخش حمل و نقل بار بوجود آورده است.

امیدواریم با عنایت به دستور استاندار خوزستان و مشکلاتی که رانندگان بخش حمل و نقل دچار آن هستند، مدیر کل راهداری و فرماندار بهبهان اهتمام ویژه ای به این امر داشته و نسبت به جانمایی محل و شروع بکار ساخت پایانه اقدام عاجل نمایند.